Articolul precedent |
Articolul urmator |
695 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 15:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.947:378.147-057.87 (1) |
Psihologie (3362) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
SM ISO690:2012 LUCHIAN, Teodosia. Rolul voinței în activitatea de învățare a studenților. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 99-102. ISBN 978-9975-88-042-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.947:378.147-057.87 | ||||||
Pag. 99-102 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Student learning activity is a complex mental activity and involves all processes and mental facts. In this article we will refer to the importance of the volition in the didactic learning activity. What represents the volition? How does it differ from other mental processes? The efficiency of learning depends not only of intellectual abilities and skills, the results obtained by students at evaluations depend not only of the intellectual capacities and skills, affective-motivational structures, but also of the volition qualities; power of volition, perseverance, independence of volition, promptitude, self-control, firmness, discipline, courage. |
||||||
|