Articolul precedent |
Articolul urmator |
1051 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 11:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:37.064 (3) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115) |
SM ISO690:2012 IANIOGLO, Maria. Principiile formării competenței de comunicare asertivă. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 71-75. ISBN 978-9975-88-042-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.77:37.064 | ||||||
Pag. 71-75 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The formation of assertive communication competence requires a level of performance based on knowledge, capabilities and attitudes, but also an optimal motivation that determines the efficiency in an activity. Assertiveness, being the result of a complex of learned attitudes and behaviors, favors students' ability to express their emotions and beliefs without affecting and attacking the rights of others. The principles underlying the formation of assertive communication competence, selected from scientific pedagogical literature and good educational practices, are theses, norms that regulate the process of training the given competence. |
||||||
|