Analiza turismului rural prin sistemul de indicatori statistici
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1626 220
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 18:14
SM ISO690:2012
DONCEAN, Marilena, DONCEAN, Gheorghe. Analiza turismului rural prin sistemul de indicatori statistici. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : competitivitate, inovativitate, sustenabilitate, Ed. 13, 11-12 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2018, Ediția 13, Vol.1, pp. 216-225. ISBN 978-9975-3202-8-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 13, Vol.1, 2018
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
13, Chișinău, Moldova, 11-12 octombrie 2018

Analiza turismului rural prin sistemul de indicatori statistici

JEL: Q10, Z30, Z32, Z38, D00

Pag. 216-225

Doncean Marilena1, Doncean Gheorghe2
 
1 Institutul de Cercetari Economice şi Sociale “Gheorghe Zane” , Iaşi,
2 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2018


Rezumat

Complexitatea și eterogenitatea produsului turistic rural are implicații profunde asupra eficienței acestui sector în ceea ce privește lărgirea spectrului de acoperire și evaluare, exprimând rezultatul unei serii de activități specifice: transportul turistic, alimentația publică, furnizarea altor servicii de bază și complementare servicii, vânzări de bunuri, turism intern și internațional, rezultatele, prin natura lor, având atât efecte directe, cât și indirecte.  Diversitatea serviciilor, caracterul sezonier al turismului rural, tipologia formelor de turism rural, categoria prețurilor și tarifelor implică utilizarea unui sistem de indicatori, care pot fi tratați ca un sistem cibernetic. La rândul său, acest sistem este compus din mai multe subsisteme. Legăturile care se stabilesc între ele depind în mare măsură de metodologiile aplicate în ceea ce privește colectarea, sistematizarea și prezentarea datelor sub formă de indicatori.           

The complexity and heterogeneity of the rural tourism product has profound implications on the efficiency of this sector in terms of broadening the spectrum of coverage and evaluation, expressing the result of a series of specific activities: tourist transport, catering, provision of other basic and complementary services, sales of goods, domestic and international tourism etc., the results, by their nature, having both direct and indirect effects.  The diversity of services, the seasonal nature of rural tourism, the typology of forms of rural tourism, the price and tariffs category involves using a system of indicators that can be treat as a cybernetic system. In turn, this system is composed of many subsystems. The connections, which are established between them, depend largely on the methodologies applied regarding the collection, systematization and presentation of data in form of indicators.

Cuvinte-cheie
indicatori, turism rural, cerere turistică, ofertă turistică, capacitate de cazare,

eficienţă economic