Particularități de dezvoltare a memoriei la vârsta școlară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1347 94
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 16:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:[37.025.6+159.953] (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
GROSU, Oxana. Particularități de dezvoltare a memoriei la vârsta școlară mică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 157-159. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Particularități de dezvoltare a memoriei la vârsta școlară mică

The peculiarities of memory development in primary school children

CZU: 373.3:[37.025.6+159.953]

Pag. 157-159

Grosu Oxana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

Acest articol evocă particularitățile de dezvoltare a memoriei la vârsta școlară mică și identifică specificul modifi-cărilor ce au loc în această perioadă. Memoria nu este ceva static, finit, ci dispune de o dinamică în timp, de o evoluție cu sens progresiv evoluând odată cu vârsta.  Cu ajutorul memoriei se acumulează experiență cognitivă, afectivă și volitivă, actualizând imaginea obiectelor și activităților în trecut. Particularităţile generale ale memoriei şcolarului mic sunt determinăte de nivelul de dezvoltare a proceselor memoriei în timpul preşcolarităţii şi de formele concrete de activitate pe care le desfăşoară școlarul mic.

This article aims at memory peculiarities of primary school children and identifies the major changes related to this age. The memory is not static and finite, it develops at the same time with the children’s age. Cognitive, affective and volitional experience is increasing due to the memory, updating the object image and the past activities. The general peculiarities of primary school children memory are established by the process of memory during the pre-school age and it depends on the activities performed by them.

Cuvinte-cheie
memorie, particularităţi, evoluţie, dezvoltare,

școlar mic,

actualizare.