Demersuri psihopedagogice ale învăţării la adulţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
973 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 21:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.05.3:37.013.83 (1)
Educație (14076)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844)
SM ISO690:2012
SÎRGHI, Angela. Demersuri psihopedagogice ale învăţării la adulţi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 88-93. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Demersuri psihopedagogice ale învăţării la adulţi

The psychopedogogical approaches of adults education

CZU: 37.05.3:37.013.83

Pag. 88-93

Sîrghi Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

Astăzi, în condiţiile economiei postindustriale, informatizării şi globalizării tuturor sferelor de activitate a omului, problema educaţiei adulţilor a căpătat valenţe şi perspective noi. Învăţământul pentru adulţi este o componentă impor-tantă a învăţării permanente, deoarece cunoştinţele, competenţele şi atitudinile dobândite în perioada copilăriei şi a ado-lescenţei în familie, la şcoală, în timpul formării profesionale sau în universitate nu vor dura toată viaţa. De asemenea, această recunoaştere „totală” – sub aspect social, economic, politic, educaţional, antropologic etc. – a fost determinată atât de cantitatea și calitatea impunătoare a raţionamentelor şi polemicilor ştiinţifice, de praxisul andragogic activ din ultima perioadă, cât şi de evoluţia propriu-zisă a omului şi a umanităţii, a economiei și a societăţii, a unor realităţi trans-cendente, precum timpul, spaţiul, viteza, consistenţa.

Nowadays in the context of the post-industrial economy, computerization and globalization of all spheres of human activity, the issue of adult education gained new values and perspectives. Adult education is an important component of lifelong learning because the knowledge, skills and attitudes acquired during childhood and adolescence in the family, at school, during trainings or at university will not last a lifetime. Also this "total" recognition, i.e. social, economic, political, educational, anthropological, etc., was determined both by the impressive quantity and quality of the scientific reasoning and polemics, by the active andragogical practice during the last period, and by the actual evolution of man and humanity, of the economy and of society, of transcendent realities, such as time, space, speed, consistency.

Cuvinte-cheie
educaţia adulţilor, educaţie continuă, cunoştinţe, priceperi, atitudini, competențe, pedagogie,

andragogie.