Sprijinul european în finanțarea strat-up-urilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
682 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-09 15:33
SM ISO690:2012
TIRLEA, Mariana-Rodica, PERCIUN, Rodica. Sprijinul european în finanțarea strat-up-urilor. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : competitivitate, inovativitate, sustenabilitate, Ed. 13, 11-12 octombrie 2018, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2018, Ediția 13, Vol.2, pp. 108-111. ISBN 978-9975-3202-9-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 13, Vol.2, 2018
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
13, Chișinău, Moldova, 11-12 octombrie 2018

Sprijinul european în finanțarea strat-up-urilor

European support for financing start-ups

JEL: H60, H61, H62, H69, P24

Pag. 108-111

Tirlea Mariana-Rodica1, Perciun Rodica2
 
1 Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir“,
2 Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

Start-ups represent new businesses, starting from capitalizing a project idea, designed to find new solutions to the same type of problems or new opportunities. Start-ups are very controversial. There are opinions that support the idea that start-ups are innovative and start their work based on high funding even from the beginning of their business, leaning on rising growth due to investors’ interventions. Other opinions support the idea that start-ups are not confused with normal businesses in terms of evolution of their development, as well as their life span, in the sense that start-ups have a short life span between 3 and 5 years. In Romania, the start-up concept is attributed to newly created enterprises that are going to operate, or, in other words, to enterprises that are set up in order to attract funding and which are conditional on being "new firms" proving that can undertake a financial effort materialized in co-financing the project for which they have been set up.

Start-up-urile reprezintă afaceri noi, pornite de la valorificarea unei idei de proiect, menite să găsească soluţii noi la acelaşi tip de probleme sau la noi oportunităţi. Start-up-urile sunt foarte controversate. Există păreri care susţin ideea că start-up-urile sunt de natură inovativă şi îşi încep activitatea bazându-se pe finanţări mari încă de la începutul activităţii lor, sprijinindu-se pe creşteri cu ritmuri rapide datorate intervențiilor financiare ale investitorilor. Alte păreri susţin idea că start-up-urile nu se confundă cu întreprinderile normale raportat la modul de evoluţie în dezvoltarea lor cât şi sub aspectul duratei de viaţă a acestora, în sensul că start-up-urile au o durată scurtă de viaţă cuprinsă între 3 până la 5 ani. În România, conceptul de start-up este atribuit deseori întreprinderilor nou înființate, care urmează să-şi desfăşoare activitatea sau, altfel spus, întreprinderi care se înființează în scopul atragerii de finanţări şi care sunt condiţionate de a fi „firme noi” care să dovedească că pot suporta un efort financiar concretizat în cofinanțare la proiectul pentru care s-au înfiinţat.

Cuvinte-cheie
financing, investors, enterprise, European funds,

start-up,

financing resource