Conceptualizarea formării orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică: abordare filosofică, culturologică și sociologică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
710 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-23 20:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.752:792.8-057.875 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
DOHOTARU, Maia. Conceptualizarea formării orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică: abordare filosofică, culturologică și sociologică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 77-82. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Conceptualizarea formării orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică: abordare filosofică, culturologică și sociologică

Conceptualization of the validary orientation for the students through coregraphic art: philosophical, cultorologycal and sociological approaches

CZU: 316.752:792.8-057.875

Pag. 77-82

Dohotaru Maia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

În articol este abordată problema privind formarea orientărilor valorice la studenți prin arta coregrafică din perspectivă filosofică, culturologică și sociologică.  Arta coregrafică, fiind una sintetică care îmbină mișcarea, muzica și dramaturgia, dispune de valențe și oportunități educative de influență asupra cadrului valoric al studentului. În acest sens, filosofia dansului permite utilizarea legităților generale de dezvoltare a societății pentru crearea și analiza diverselor aspecte ale dansului, pentru a dezvălui relația acestui fenomen cu alte categorii de valori umane.  Totodată, demersul filosofic, culturologic și sociologic cu referire la formarea orientărilor valorice la studenți va fi analizat din mai multe perspective: fenomenologică, metafizică, rațională, empirică etc.

This article deals with the question of values of student orientation through choreographic art from a philosophical, cultorologycal and sociological perspective. Choreographic art, being a synthetic one that combines movement, music and dramaturgy, has educational valences and educational opportunities to influence the value framework of the student. In this sense, the philosophy of dance allows the use of general laws of the society for the creation and analysis of different aspects of dance to reveal the relationship of this phenomenon with the old human values.  At the same time, the sociological, cultorologycal and philosophical approach with reference to the formation of value orientations for students will be analyzed from several perspectives: phenomenological, metaphysical, rational, empirical, etc.

Cuvinte-cheie
artă coregrafică, dans, valori artistice, orientări valorice, filosofie, estetică, sociologie, frumos,

valori estetice, culturologie.