Specificul structurii personalităţii cadrului didactic: abordări teoretice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1340 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 00:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.1:371.123 (1)
Educație (14306)
SM ISO690:2012
SAVVA, Marianna. Specificul structurii personalităţii cadrului didactic: abordări teoretice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 67-76. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Specificul structurii personalităţii cadrului didactic: abordări teoretice

The specifics of the personality structure of the teacher:  theoretical approaches

CZU: 37.1:371.123

Pag. 67-76

Savva Marianna
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

În acest articol facem referire la specificul structurii personalităţii cadrului didactic, având ca temei realizarea ulte-rioară a unui experiment pedagogic ce va avea ca scop identificarea elevilor care au predispoziţie către profesia didac-tică sau poate chiar şi vocaţie pedagogică. Totodată, vom menţiona acele structuri ale personalităţii, care sunt specifice cadrului didactic, şi anume: competenţele specifice, aptitudinile pedagogice, vocaţia pedagogică, măiestria pedagogică.

In this article we refer to the specifics of the personality structure of the teacher, on the basis of the subsequent reali-zation of a pedagogical experiment that will aim at the identification of pupils who are predisposed to the didactic pro-fession or even to a pedagogical vocation. At the same time we will mention those personality structures that are specific to the teacher, namely, the specific competences, the pedagogical skills, the pedagogical vocation, the pedagogical mastery.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, aptitudini pedagogice,

competenţele specifice, vocaţie pedagogică, măiestrie pedagogică.