Formarea elevilor ca interpreți ai operei literare  în procesul studierii trăsătuilor ei de gen și specie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
759 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 02:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.322.043.2:[37.036.5+82] (1)
Educație (14191)
Literatură (3493)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin, POPOVA, Valentina. Formarea elevilor ca interpreți ai operei literare  în procesul studierii trăsătuilor ei de gen și specie. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 18-23. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Formarea elevilor ca interpreți ai operei literare  în procesul studierii trăsătuilor ei de gen și specie

Training the students as interpreters of the literary work during the process of studying the features of gender and species

CZU: 371.322.043.2:[37.036.5+82]

Pag. 18-23

Şchiopu Constantin1, Popova Valentina2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 octombrie 2018


Rezumat

În articol este abordată problema privind formarea elevului ca interpret al operei literare din perspectiva cunoașterii trăsăturilor distinctive ale genurilor și speciilor literare. Inițial, se face trimitere la câteva teorii privind problema genurilor literare, ulterior se insistă asupra unor aspecte metodice ale predării/studierii noțiunilor de teorie literară în cadrul atelierelor de creație/de scriere creativă. Metodologia propusă este întemeiată pe principiile creativității și pe activități cu caracter ludic. Activitățile din cadrul atelierelor sunt structurate pe arii tematice, în funcție de speciile literare. În finalul articolului sunt prezentate rezultatele experimentului de formare și concluziile generale

The article deals with the problem of educating the pupil as an interpreter of the literary work from the perspective of knowing the gender and species traits. Initially, some theories on the issue of literary genres are referred to, and then there is insisted on some methodical aspects of teaching/ studying the notions of literary theory in creative workshops/ creative writing. The proposed methodology is based on the principles of creativity and on ludic activities. Workshop activities are structured in thematic areas, depending on the literary species. At the end of the article there are presented the results of the training experiment and also the general conclusions.  

Cuvinte-cheie
elevi, operă literară, interpretare, gen liric, atelier de creație,

sciere creativă, joc didactic.