Educația incluzivă în Republica Moldova: repere legislativ-reglatorii actualizate și inegalități perpetuate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1309 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 23:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376:[34.04:342.733](478) (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Drept. Jurisprudență (15074)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, GUŢU, Svetlana. Educația incluzivă în Republica Moldova: repere legislativ-reglatorii actualizate și inegalități perpetuate. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 13-17. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Educația incluzivă în Republica Moldova: repere legislativ-reglatorii actualizate și inegalități perpetuate

Inclusive education in the Republic of Moldova:  legislative regulatory updated benchmarks and increased incentives

CZU: 376:[34.04:342.733](478)

Pag. 13-17

Goraş-Postică Viorica1, Guţu Svetlana2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Curtea Supremă de Justiţie
 
 
Disponibil în IBN: 16 octombrie 2018


Rezumat

În articol este abordată problematica educației incluzive la diverse stadii de școlarizare în Republica Moldova, fiind subliniat decalajul dintre prerogativele legii și malpraxisul educațional. Sunt analizate unele inegalități sociale generate de practici non-incluzive din învățământul profesional, care au repercusiuni asupra integrării sociale și profesionale a persoanelor cu nevoi educaționale speciale. De asemenea, după o investigare a legilor de bază și a funcționării acestora în anumite contexte, autorii recomandă o serie de măsuri urgente care trebuie luate, pentru a preveni încălcările drepturilor omului referitoare la învățătură și obținerea unei meserii.

The article addresses the issue of inclusive education at various stages of schooling in the Republic of Moldova, highlighting the gap between the prerogatives of the law and the poor educational practices. The social inequalities generated by the non-inclusive practice of vocational education are also addressed, which has a repercussion on the social and professional integration of people with special educational needs. Also, after conducting an analysis of the basic laws and their functioning in certain contexts, the authors recommend a series of urgent measures to be taken to prevent human rights violations in order to learn and gain a profession.

Cuvinte-cheie
educație incluzivă, documente de politici, malpraxis, învățământ vocațional, persoane cu necesități speciale,

drepturile omului.