Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1309 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 23:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376:[34.04:342.733](478) (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
Drept. Jurisprudență (15074) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933) |
SM ISO690:2012 GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, GUŢU, Svetlana. Educația incluzivă în Republica Moldova: repere legislativ-reglatorii actualizate și inegalități perpetuate. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 13-17. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 376:[34.04:342.733](478) | ||||||
Pag. 13-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problematica educației incluzive la diverse stadii de școlarizare în Republica Moldova, fiind subliniat decalajul dintre prerogativele legii și malpraxisul educațional. Sunt analizate unele inegalități sociale generate de practici non-incluzive din învățământul profesional, care au repercusiuni asupra integrării sociale și profesionale a persoanelor cu nevoi educaționale speciale. De asemenea, după o investigare a legilor de bază și a funcționării acestora în anumite contexte, autorii recomandă o serie de măsuri urgente care trebuie luate, pentru a preveni încălcările drepturilor omului referitoare la învățătură și obținerea unei meserii. |
||||||
Cuvinte-cheie educație incluzivă, documente de politici, malpraxis, învățământ vocațional, persoane cu necesități speciale, drepturile omului. |
||||||
|