Creative Activities for Teaching English as a Foreign Language: Ideas for Using Mobile Phones
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1205 0
SM ISO690:2012
RUSU, Alexandra. Creative Activities for Teaching English as a Foreign Language: Ideas for Using Mobile Phones. In: Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine, 23 ianuarie 2013, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2013, Ediția 3-a, pp. 302-311.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine
Ediția 3-a, 2013
Seminarul "Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine"
Chișinău, Moldova, 23 ianuarie 2013

Creative Activities for Teaching English as a Foreign Language: Ideas for Using Mobile Phones


Pag. 302-311

Rusu Alexandra
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 octombrie 2018


Rezumat

These days it seems mobile phones are used everywhere by everyone, which leads to the obvious question: How can mobile phone technology support learning in the second language classroom? The answer is “in a number of ways” because mobile phones come with ever-increasing functions that most students are adept at using. In this article some practical ways to use mobile phones to support second language learning, both inside and outside the classroom are described. Most of the activities will work with most mobile phones and do not require special knowledge or addi-tional software or hardware. I will also discuss drawbacks such as cost, increased workload, and other problems that might impact the use of phones in the classroom, and will suggest ways of mitigating them.

La etapa actuală telefoanele mobile sunt utilizate pretutindeni, fapt care ne face sa punem o intrebare logica: Cum ar putea tehnologiile mobile sa aditioneze învatarea limbii engleze? Acest lucru se efectuează pe mai multe dimensiuni din cauza faptului că telefoanele modern posedă funcții diferite pe care studenții le utilizeaza cu ușurință. In prezentul articol se descriu unele modalități practice de utilizare a telefoanelor mobile care vin în sprijinul învațării limbilor străine. Majoritatea activităților se bazează pe funcțiile principale prezente în telefoanele mobile și nu necesită cunoștințe adiționale în materie de software și hardware ale utilizatorilor. În articol vor mai fi discutate și alte aspecte legate de utilizarea telefoanelor mobile la lectia de engleza.

Cuvinte-cheie
mobile phone, blog, programs, message, ideas, communication,

language exchange