Articolul precedent |
Articolul urmator |
866 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-07-02 12:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
82.09 (232) |
Critică literară. Studii literare (226) |
SM ISO690:2012 ANIŢOI (IONESI), Galina. Aspecte ale reflexiei speculare în psihanaliză şi literature. In: Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european, Ed. Ediţia a X-a, 20 octombrie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Filologie, 2017, Ediția 10, pp. 7-11. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european Ediția 10, 2017 |
||||||||
Conferința "Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european" Ediţia a X-a, Chișinău, Moldova, 20 octombrie 2016 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 82.09 | ||||||||
Pag. 7-11 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Conceptul de oglindă (mirror) şi acţiunea de a oglindi (mirroring) sunt întâlnite în psihologie şi în psihoterapie, în diverse şcoli sau orientări, de la cele cognitiviste la cele psihanalitice. De la Wallon la Lacan, stadiul oglinzii este fie expresia teoretică a momentului la care copilul îşi descoperă propriul corp, fie a descoperirii unui celălalt, părintele său, atunci când priveşte în oglindă. Jacques Lacan a descris stadiul oglinzii ca formator al funcţiei eului. Stadiul oglinzii nu este un simplu fenomen care apare în cursul dezvoltării copilului, el ilustrează natura conflictuală a relaţiei duale. Eul se formează prin identificarea cu propria imagine. |
||||||||
Cuvinte-cheie psihanaliza, stadiul oglinzii, identificare, celălalt, reflexie speculară, EU |
||||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Aniţoi (Ionesi), G.I.</creatorName> <affiliation>Institutul de Filologie al AŞM, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Aspecte ale reflexiei speculare în psihanaliză şi literature</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'></relatedIdentifier> <subjects> <subject>psihanaliza</subject> <subject>stadiul oglinzii</subject> <subject>identificare</subject> <subject>celălalt</subject> <subject>reflexie speculară</subject> <subject>EU</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>82.09</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Conceptul de oglindă (mirror) şi acţiunea de a oglindi (mirroring) sunt întâlnite în psihologie şi în psihoterapie, în diverse şcoli sau orientări, de la cele cognitiviste la cele psihanalitice. De la Wallon la Lacan, stadiul oglinzii este fie expresia teoretică a momentului la care copilul îşi descoperă propriul corp, fie a descoperirii unui celălalt, părintele său, atunci când priveşte în oglindă. Jacques Lacan a descris stadiul oglinzii ca formator al funcţiei eului. Stadiul oglinzii nu este un simplu fenomen care apare în cursul dezvoltării copilului, el ilustrează natura conflictuală a relaţiei duale. Eul se formează prin identificarea cu propria imagine.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The concept of „mirror” and the action of „mirroring” are present in various schools and orientations in both in psychology and psychotherapy, fromthe cognitive psychology to psychoanalitics. From Wallon to Lacan the study of the mirror is sometimes the theoretical expression of the moment when the child discovers his own body, and in other cases the moment he discovers the other person, a parent, when he looks into the mirror. Lacan described the mirror study (mirror stage) as a forming one for the function of self. The mirror stage is not a simple phenomenon in the process of child development; it illustrates the conflict of the dual relationship. The self is created through identifying with its own image.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>