Tendințe moderne și tehnologii didactice utilizate în procesul de formare inițială a programatorilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
639 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-14 15:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004 (83)
Probleme generale de didactică și metodică (1199)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4155)
SM ISO690:2012
GLOBA, Angela. Tendințe moderne și tehnologii didactice utilizate în procesul de formare inițială a programatorilor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 54-63. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Tendințe moderne și tehnologii didactice utilizate în procesul de formare inițială a programatorilor

Modern trends and teaching technologies for the initial training of programmers

CZU: 37.02:004

Pag. 54-63

Globa Angela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 26 iulie 2018


Rezumat

Formarea/dezvoltarea competențelor de programare are un rol important în formarea culturii informaţionale, în dezvoltarea capacităţii de a gândi creativ și a elabora algoritmi optimi în scopul obținerii soluțiilor eficiente a problemelor examinate. În acest articol este propusă o opinie privind necesitatea modificării tehnologiilor didactice tradiționale prin: integrarea în procesul de studii a mijloacelor didactice digitale; învățământ centrat pe instruit; orientarea procesului didactic spre formarea de competențe.

The development/forming of programming skills has an important role in the formation of informational culture, in the development of the ability to think creatively and in the development of optimal algorithms in order to obtain efficient solutions of the examined problems. This article proposes an opinion on the need to modify traditional didactic technologies by: integrating digital teaching resources into the educational process; education centered on the trained; orientation of the didactic process towards the formation of competencies.

Cuvinte-cheie
tehnologii didactice, competențe de programare, tehnici de programare,

mijloace didactice digitale, strategii didactice interactive.