Strategies to address school violence (experiences from Israel, Republic of Moldova)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1063 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-29 17:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:37.017 (1)
Psihologie (3365)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3895)
SM ISO690:2012
ABU-RIA, Ali, BODRUG-LUNGU, Valentina. Strategies to address school violence (experiences from Israel, Republic of Moldova). In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2018, nr. 1(12), pp. 23-34. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(12) / 2018 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Strategies to address school violence (experiences from Israel, Republic of Moldova)

Strategii de abordare a violenței în școală (experiențe din Israel, Republica Moldova )

CZU: 159.9:37.017

Pag. 23-34

Abu-Ria Ali, Bodrug-Lungu Valentina
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 26 iulie 2018


Rezumat

Legal framework in Israel and Republic of Moldova includes important provisions on child and youth protection from different forms of violence, including domestic violence and school violence. The article is dedicating to comparative analysis of Israel and Moldova’s practices on combating the school violence. Based on schools’ research the similarities and differences in students’ attitudes on school violence and bullying were identified. Despite of different international and national context, Israel and Republic of Moldova have accumulated valuable experiences of preventing and combating violence in school, including bullying. Exchange of good practice would be very useful.

Cadrul legal în Israel și Republica Moldova include prevederi importante privind protecția copiilor și a tinerilor împotriva diferitor forme de violență, inclusiv violența domestică și violența școlară. Articolul este dedicat analizei comparative a practicilor Israelului și Republicii Moldova în combaterea violenței în școală. Pe baza cercetării în școli în ambele țări, au fost identificate asemănările și diferențele dintre atitudinea elevilor față de violența școlară și bullying. În pofida contextului internațional și național diferit, Israelul și Republica Moldova au acumulat experiențe valoroase de prevenire și combatere a violenței în școală, inclusiv a bullyingului. Schimbul de bune practici ar fi foarte util.

Cuvinte-cheie
school violence, bullying, harassment, children’s rights,

best practices.