Biserica în raport cu educaţia morală a tinerei generaţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
747 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 19:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:2 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
RELIGIE. TEOLOGIE (786)
SM ISO690:2012
PS, Ioan. Biserica în raport cu educaţia morală a tinerei generaţii. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 23-25. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470

Biserica în raport cu educaţia morală a tinerei generaţii

L’eglise en rapport avec l’education morale de la jeune generation

CZU: 37.016.046:2

Pag. 23-25

PS Ioan
 
Mitropolia Chişinăului şi a Întregii Moldove
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2018


Rezumat

Factorul decisiv al progresului ştiinţific, cultural, educaţional, economic şi social este omul, deci omul şi capitalul său intelectual sunt valorile intangibile de care depinde mergerea noastră înainte, iar formarea-dezvoltarea integrală a personalităţii umane constituie obiectivul fundamental al prezentului şi al viitorului. În aceste împrejurări, cunoaşterea ne impune noi valenţe şi imperative de optimizare a învăţământului şi o determinare desăvârşită a dimensiunilor-cheie ce vizează toate ştiinţele, inclusiv ştiinţele socioumanistice, din care face parte şi disciplina Religia. Astfel, noi conştientizăm faptul că modelarea multidimensională a factorului uman este determinată de educaţie – element strategic al dezvoltării pe termen lung.

Le facteur décisif du progrès scientifique, culturel, éducatif, économique et social est l’homme, cela signifie que l’homme et son capital intellectuel sont les valeurs intangibles dont dépend notre avenir, et la formation-développement intégral de la personnalité humaine est l’objectif fondamental du présent et du futur. Dans ces circonstances, la connaissance impose de nouvelles valences et de nouveaux impératifs pour l’optimisation de l’éducation et une détermination parfaite des dimensions clés de toutes les sciences, y compris les sciences socio-humanistes, qui comprennent également la discipline de la Religion. Ainsi, nous sommes conscients que la modélisation multidimensionnelle du facteur humain est déterminée par l’éducation - un élément stratégique du développement à long terme.

Cuvinte-cheie
proces educaţional, valori creştine, modele educaţionale, curriculum școlar, disciplina Religia, familia, şcoală, biserica.,

processus éducatif, valeurs chrétiennes, modèles éducatifs, programme scolaire, religion, famille, école, église.