Valorile – sistem de referinţă al cadrelor didactice în activitatea și dezvoltarea profesională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1710 190
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 09:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (428)
Educație (14011)
SM ISO690:2012
ANDRIŢCHI, Viorica. Valorile – sistem de referinţă al cadrelor didactice în activitatea și dezvoltarea profesională. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 3-11. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470

Valorile – sistem de referinţă al cadrelor didactice în activitatea și dezvoltarea profesională

Values - reference system of teachers in professional activity and development

CZU: 371.13

Pag. 3-11

Andriţchi Viorica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 14 iulie 2018


Rezumat

Articolul abordează problematica valorilor ca sistem de referinţă în activitatea și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice. Valorile vor fi materializate în politici de personal, norme, vor avea statut de motive acţionale, însă vor funcţiona la nivel de grup şi individual numai dacă vor fi interiorizate, conştientizate.  Se afirmă faptul că motivarea adecvată şi autentică a cadrelor didactice influenţează implicarea lor în atingerea obiectivelor instituţiei de învăţământ, generând astfel performanţa individuală şi organizaţională. Or, orientarea spre performanţă depinde, ca rezultat, de măsura în care personalul se simte responsabil şi se implică în mod real în îndeplinirea obiectivelor instituţiei.

The article addresses the issues of values as a reference system in the activity and professional development of the teaching staff. The values will be materialized in personnel policies, norms, will have the status of acting motives, but they will work in group and at individual level only if they are internalized, aware by them.  It is stated that the proper and authentic motivation of the teachers influences the their involvement in achieving the objectives of the institution, thus generating the individual and organizational performance. Performance management depends, as a result, on the extent to which the staff feels responsible and is actually involved in achieving of the institution’s objectives.

Cuvinte-cheie
valori, nevoile profesionale, implicarea, motivarea, satisfacţia profesională.,

values, professional needs, involvement, motivation, professional satisfaction.