Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1721 192 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-24 15:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (429) |
Educație (14077) |
SM ISO690:2012 ANDRIŢCHI, Viorica. Valorile – sistem de referinţă al cadrelor didactice în activitatea și dezvoltarea profesională. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 3-11. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470 | |||||
|
|||||
CZU: 371.13 | |||||
Pag. 3-11 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul abordează problematica valorilor ca sistem de referinţă în activitatea și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice. Valorile vor fi materializate în politici de personal, norme, vor avea statut de motive acţionale, însă vor funcţiona la nivel de grup şi individual numai dacă vor fi interiorizate, conştientizate. Se afirmă faptul că motivarea adecvată şi autentică a cadrelor didactice influenţează implicarea lor în atingerea obiectivelor instituţiei de învăţământ, generând astfel performanţa individuală şi organizaţională. Or, orientarea spre performanţă depinde, ca rezultat, de măsura în care personalul se simte responsabil şi se implică în mod real în îndeplinirea obiectivelor instituţiei. |
|||||
Cuvinte-cheie valori, nevoile profesionale, implicarea, motivarea, satisfacţia profesională., values, professional needs, involvement, motivation, professional satisfaction. |
|||||
|