Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2356 391 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 12:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376 (646) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (591) |
SM ISO690:2012 BOTOSINEANU, Florin. Handicap, dizabilitate, deficienţă. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 2(51), pp. 125-139. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 2(51) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 376 | ||||||
Pag. 125-139 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dizabilitatea este unul dintre mijloacele semnificative de diferenţiere socială în societăţile moderne, marcat substanţial de influenţa unor ideologii. Modul în care o societate exclude anumite grupuri sau indivizi implică procese de încadrare în categorii, punându-se accentul pe apariţia şi identificarea unor incapacităţi, pe aspectele inferioare şi inacceptabile (de ex., serviciile destinate persoanelor cu retard mintal au fost dominate mult timp de ideea că aceste persoane ar reprezenta o ameninţare la adresa societăţii). |
||||||
Cuvinte-cheie nevoi speciale, deficienţă, dizabilitate, handicap, incapacitate. |
||||||
|