Evaluarea conduitei verbale la preșcolarii cu tulburări de limbaj
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1273 84
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 10:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (654)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
PONOMARI, Dorina. Evaluarea conduitei verbale la preșcolarii cu tulburări de limbaj. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 2(51), pp. 113-124. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(51) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Evaluarea conduitei verbale la preșcolarii cu tulburări de limbaj

Evaluation of verbal conduct at preschools with language disorders

CZU: 376

Pag. 113-124

Ponomari Dorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2018


Rezumat

Tangențe între limbaj, comportament verbal, conduita verbală și comunicare sunt multiple și diverse, în acest articol sunt analizate aceste concepte și descrise relațiile între acestea, după părerea mai multor autori. În cadrul comunicării subiectul manifestă o conduită verbală, realizând astfel interacțiunea cu cei din jur. Conduita verbală, este un mod aparte de conduită a individului, care implică activităţi diverse: vorbire, ascultare, schimb de idei, reţinerea de mesaje sonore, reproducerea sau traducerea lor. Prezența tulburărilor de limbaj la preșcolari va determina particularități specifice în conduita verbală, cunoașterea acestor particularități este valoroasă pentru elaborarea programului de intervenție logopedică aplicat copiilor cu tulburări de limbaj.

Tangencies between language, verbal behavior, verbal conduct, and communication are multiple and diverse. In this article, these concepts are analyzed and described the relationships between them, in the opinion of several authors. Within the communication, the subject exhibits verbal behavior, thus interacting with others. Verbal conduct is a particular way of individual behavior, involving various activities: speaking, listening, sharing ideas, retaining sounds, reproducing or translating them. The presence of language disorders in pre-school children will lead to specific peculiarities in verbal conduct, knowing these peculiarities is valuable for developing the logopedic speech intervention program for children with language disorders.

Cuvinte-cheie
limbaj, comportament verbal, comunicare.,

conduita verbală