Articolul precedent |
Articolul urmator |
909 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 21:19 |
SM ISO690:2012 MICU, Marieta, RUSNAC, Svetlana. Rezultatele investigației adaptării sociale a adolescenților cu cerințe educative speciale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 243-252. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.2, 2015 |
|||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | |||||
|
|||||
Pag. 243-252 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În materialul prezentat sunt relatate rezultatele cercetării adaptabilității și adaptării sociale a adolescenților cu cerințe educative speciale. Această cercetarea a vizat o serie de obiective, atât generale cât și specifice, dar și o serie de ipoteze care au fost verificate. Astfel, am verificat supoziția, conform căreia integrarea în mediul familial (relațiile interpersonale) influențează personalitatea adolescenților cu cerințe educative speciale. S-a stabilit că există o corelație directă între tulburările de integrare în mediul familial (relațiile interpersonale) și nevrotismul la adolescenții cu cerințe educative speciale; corelație indirectă între primele și sociabilitatea la adolescenții cu cerințe educative speciale; corelație inversă între integrarea în mediul familial și extraversiune. Prin ipoteza următoare am prezumat că există o corelație inversă între dereglările de integrare în activitate (mediul școlar) și stima de sine a adolescenților cu cerințe educative speciale, această ipoteză din nou s-a confirmat. S-a confirmat și ipoteza, prin care s-a presupus că există o corelație inversă între conduitele antisociale, impulsivitate și stima de sine a adolescenților cu cerințe educative speciale. Printr-o altă măsurare am constat faptul că integrarea psihosocială diferă semnificativ, la un prag de încredere de p=0,01 (99%), între următoarele grupe: adolescenții cu tulburări de comportament și cei cu sindrom DOWN, și între adolescenții cu tulburări de comportament și cei cu autism. De asemenea, se observă faptul că nu există diferențe privind integrarea psihosocială între adolescenții cu tulburări de comportament și cei cu deficiențe mentale, sau între adolescenții cu sindrom DOWN și cei cu autism. |
|||||
Cuvinte-cheie adaptare socială, Sindrom Down, CES, adolescent |
|||||
|