Dezvoltarea învățământului în Republica Moldova – prioritate națională de modernizare socială
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
886 14
Ultima descărcare din IBN:
2022-08-21 22:08
SM ISO690:2012
NIREAN, Elena. Dezvoltarea învățământului în Republica Moldova – prioritate națională de modernizare socială. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 143-151.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.2, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Dezvoltarea învățământului în Republica Moldova – prioritate națională de modernizare socială

Education development in the Republic of Moldova – national priority of social modernization


Pag. 143-151

Nirean Elena
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 iunie 2018


Rezumat

Învățământul și educația sunt domeniile principale în care o țară civilizată investește pentru a asigura dezvoltarea durabilă a societății în baza transferul de cunoștințe. În perioada actuală nu toți indicatorii ce țin de învățământ și educație înregistrează un trend pozitiv în Republica Moldova, ceea ce are impact asupra bunăstării și modernizării societății. În această ordine de idei, sensul principal al învățământului actual este de a identifica cele mai eficiente metode și forme de tranziție de la starea actuală a sistemului de învățământ într-o altă condiție calitativ nouă, care să corespundă priorităților naționale de dezvoltare a societății moldovenești, sub aspect economic, cultural, etc. În acest sens, este necesar ca statul să promoveze politicile educaționale ce ar asigura accelerarea progresul tehnico-științific în toate sferele socio-economice.

Education and training are the main areas in which a civilized country is investing to ensure sustainable development of a society based on knowledge transfer. In the current period, not all indicators related to education and training are recording positive trend in the Republic of Moldova, fact that has an impact on the welfare and modernization of the society. In this context, the main meaning of the current education is to identify the most effective methods and forms of transition from the current state of the education system to another qualitatively new condition corresponding to national development priorities of the Moldovan society, under the economic and cultural aspects. In this respect, it is necessary for the State to promote the education policies that would help to accelerate scientific and technical progress of all socio-economic spheres.

Cuvinte-cheie
dezvoltare, educaţie, învăţământ, modernizare, şomaj