Articolul precedent |
Articolul urmator |
840 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-15 19:40 |
SM ISO690:2012 MUDREA, Silvia, RUSNAC, Svetlana. Planificarea vocațională ca aspect al identității de sine. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 61-65. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 61-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema planificării vocaționale este acută, din considerentele că tinerii nu își cunosc identitatea de sine. Ca rezultat, alegerea poate fi greșită. Schimbările rapide care au intervenit în ultimele decenii în viața politică, social-economică în Moldova dictează nevoia de actualizare a abordărilor privind planificarea vocațională și aspecte ale identității de sine. Economia de piață nu mai garantează protecția de care se bucurau tinerii de altă dată – acces liber la educație, loc asigurat de muncă și posibilități multiple de realizare profesională și personală. Fenomenele noi de șomaj și migrație a forței de muncă, care înregistrează statistici impresionante la noi în țară, fac mult mai dificilă pentru tineri problema planificării vocaționale și de realizare personală. Trebuie să menționăm faptul că însoțirea/asistența/consilierea este considerată în știința psihologică și pedagogică ca o formă eficientă de ajutor în autodeterminarea profesională, cunoașterea identității de sine a tinerilor. Astfel, se impune necesitatea cercetării problemei date pentru a fi stabilită importanța planificării vocaționale pentru identitatea tânărului. |
||||||
Cuvinte-cheie carieră, comportament vocațional, eul, identitate de sine, planificare vocațională, self-concept |
||||||
|