Articolul precedent |
Articolul urmator |
681 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-14 09:45 |
SM ISO690:2012 BICAN, Ovidiu-Laurențiu, RUSNAC, Svetlana. Fenomenul de mobbing în unitățile de învățământ. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 411-414. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 411-414 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În unitățile de învățământ, starea de mobbing este aplicabilă cadrelor didactice titulare, care se bucură de stabilitatea care o au pe post. Pentru suplinitori problema se pune altfel, deoarece ei pot fi mult mai ușor înlăturați. De altfel, având mai multe opțiuni, probabil că nici cel în cauză nu și-ar mai dori să revină într-un loc de muncă unde nu este agreat de elevi sau/și colegi. În cazul unui profesor titular, mai ales după ce a petrecut mai mulți ani într-o anumită unitate de învățământ, probabilitatea ca acesta să se transfere/detașeze este mică. Intervin, după cum știm, atașamente față de copii, față de colegi, o familiară obișnuință se instalează la nivelul vieții cotidiene. Dar, atunci când acesta poate fi considerat o amenințare, antipatic sau din orice alt motiv, directorul instituției începe să concerteze și să urmărească în mod sistematic crearea unui stres suplimentar la locul de muncă, cu scopul de a pune o artificială presiune psihologică pe acel angajat. De cele mai multe ori demersul este unul colectiv, în care pionii de intimidare pot fi chiar unii dintre colegii victimei. Scopul este ca persoana vizată să cedeze psihic și să plece din acel loc de muncă. |
||||||
Cuvinte-cheie mobbing, stres, intimidare, ameninţare |
||||||
|