Fenomenul de mobbing în unitățile de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
681 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 09:45
SM ISO690:2012
BICAN, Ovidiu-Laurențiu, RUSNAC, Svetlana. Fenomenul de mobbing în unitățile de învățământ. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 411-414. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Fenomenul de mobbing în unitățile de învățământ

Mobbing phenomenon in schools


Pag. 411-414

Bican Ovidiu-Laurențiu12, Rusnac Svetlana2
 
1 Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Gorj,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2018


Rezumat

În unitățile de învățământ, starea de mobbing este aplicabilă cadrelor didactice titulare, care se bucură de stabilitatea care o au pe post. Pentru suplinitori problema se pune altfel, deoarece ei pot fi mult mai ușor înlăturați. De altfel, având mai multe opțiuni, probabil că nici cel în cauză nu și-ar mai dori să revină într-un loc de muncă unde nu este agreat de elevi sau/și colegi. În cazul unui profesor titular, mai ales după ce a petrecut mai mulți ani într-o anumită unitate de învățământ, probabilitatea ca acesta să se transfere/detașeze este mică. Intervin, după cum știm, atașamente față de copii, față de colegi, o familiară obișnuință se instalează la nivelul vieții cotidiene. Dar, atunci când acesta poate fi considerat o amenințare, antipatic sau din orice alt motiv, directorul instituției începe să concerteze și să urmărească în mod sistematic crearea unui stres suplimentar la locul de muncă, cu scopul de a pune o artificială presiune psihologică pe acel angajat. De cele mai multe ori demersul este unul colectiv, în care pionii de intimidare pot fi chiar unii dintre colegii victimei. Scopul este ca persoana vizată să cedeze psihic și să plece din acel loc de muncă.

In schools, the state of mobbing is applicable to permanent teachers, who enjoy the job stability they have. To substitute it is all because they can be more easily removed. Besides, having more options, no one, probably would want to return to a job where is not accepted by students and / or colleagues. For a professor, especially after spending several years in some schools, its likelihood of transfer / detach is small. Intervene, as we know, attachment to children, to colleagues, to install a familiar habit to daily life. But when it can be considered a threat, unlikable or any other reason, the director of the institution starts to concerts and to pursue systematically creating an additional stress at work, with the aim of putting an artificial psychological pressure that employee. Most times it is a collective endeavor in which the pawns can be intimidating even some fellow victim. The goal is for the person concerned to give mentally and leave that job.

Cuvinte-cheie
mobbing, stres, intimidare, ameninţare