Articolul precedent |
Articolul urmator |
1401 80 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 13:36 |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Svetlana, AŞEVSCHI, Ioana. Definiția și factorii sociopsihologici ai succesului social: studiu analitic. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 295-303. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 295-303 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se conține definiția și descrierea factorilor psihosociali ai succesului social. E știut faptul că succesul se datorează naturii sociale a omului și după conținutul său – este un fenomen universal. În rezultatul analizei diferitor teorii și concepții, este formulată definiția succesului: rezultatul activității individului în contextul solicitărilor sociale și în conformitate cu aspirațiile proprii, dominată de motivul realizării, determinată de influența factorilor de natură psihosocială – locul internal al controlului subiectiv, inteligența emoțională, autoaprecierea și automonitorizarea adecvate, întruchipate în autoeficacitate în activitate și relații interpersonale. În cercetarea succesului nu pot fi neglijate și determinantele sociale: statutul social individual și statutul perceput al grupului social de apartenență, sexul, mediul de proveniență, vârsta etc. Astfel, succesul social reprezintă adaptarea reușită a individului, rezultată din activitate și realizări individuale. Succesul social în conținutul său implică recunoașterea personală și publică a meritelor individuale. |
||||||
Cuvinte-cheie autoeficacitate, Inteligenţa emoţională, nivelul aspirațiilor, orientarea spre evitare a eșecului, trebuința de realizare, locus of control, motivul realizării, orientarea spre succes |
||||||
|