Construirea, validarea și aprobarea chestionarului de adaptare la mediul studențesc și solicitările academice (AMSSA)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1970 148
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 20:05
SM ISO690:2012
RUSNAC, Svetlana, ZMUNCILA, Ludmila, ALALI, Abdalrahman. Construirea, validarea și aprobarea chestionarului de adaptare la mediul studențesc și solicitările academice (AMSSA). In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 286-295. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Construirea, validarea și aprobarea chestionarului de adaptare la mediul studențesc și solicitările academice (AMSSA)

Elaboration, validation and adaptation of the questionnaire on adaptation to student environment and academic requests (ASEAR)


Pag. 286-295

Rusnac Svetlana1, Zmuncila Ludmila21, AlAli Abdalrahman1
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2018


Rezumat

Scopul articolului constă în prezentarea procedurii de elaborare și validare a Chestionarului de adaptare la mediul studențesc și solicitările academic (Chestionarul AMSSA). Chestionarul AMSSA este un instrument nou de apreciere a impactului schimbărilor micro-mezo-macrosociale, pe care le confruntă tinerii în procesul încadrării în mediul academic. Chestionarul conține 45 de itemi – afirmații, formularea căror implică o atitudine individualizată a respondenților, oferind posibilitatea de a oferi răspunsului un caracter propriu. Măsurarea este efectuată cu ajutorul Scalei Likert, subiecții fiind chemați să specifice nivelul de acord/dezacord față de afirmațiile conținute în chestionar prin utilizarea a cinci valori. Chestionarul conține 3 scale principale și nouă – secundare. Valorile măsurate de chestionar descriu:  1) starea de confort/disconfort, determinată de schimbările de mediu social (de locuire, comunicare, cultural, confesional, economic etc.), care identifică măsura satisfacerii necesităților sociocomunicative, ecosociale și socioeconomice (câte 5 itemi pentru fiecare sub scală);  2) starea de confort/disconfort, determinată de schimbările mezosociale, care identifică măsura satisfacerii necesităților de comunicare cu rudele și prietenii, colegii de facultate și cadrele didactice (câte 5 itemi pentru fiecare sub scală);  3) starea de confort/disconfort, determinată de schimbările de individualitate (formarea și acceptarea unei identități noi, posibilitățile de autoapreciere, autovalorizare, automonitorizare etc.), care identifică măsura satisfacerii necesităților de identificare și formare profesională (self-management), management al timpului personal (self-time-management) (câte 5 itemi pentru fiecare sub scală).  Sunt prezentate dovezi privind fidelitatea și validitatea metodei propuse.

The purpose of article is to present the development and validation procedure of ASEAR Questionnaire. ASEAR questionnaire is a new tool for assessing the impact of micro-meso-macro changes, which young people face in the enrollment process in academia. The questionnaire contains 45 items - statements, which involve an individualized attitude of respondents, giving the opportunity to offer its own character response. Measurement is performed using Likert Scale, subjects were required to specify the level of agreement / disagreement with the allegations contained in the questionnaire using five values. The questionnaire contains three main scales and nine - secondary. The questionnaire measured values describe: 1) state of comfort / discomfort caused by social environmental change (housing, communication, cultural, religious, economic, etc.), identifying the measure to meet the socio-communicative, eco-social and socio-economic needs (5 items for each subscale);  2) state of comfort / discomfort, caused by mesoscale changes, identifying the measure to meet the needs of communication with relatives and friends, college classmates and teachers (5 items for each subscale);  3) state of comfort / discomfort, caused by the change of individuality (identity formation and acceptance of new possibilities for self-esteem, self-monitoring, etc.), identifying the measure to meet the identification and self-management needs, self-time-management (5 items for each subscale).  Evidence of reliability and validity of the proposed method is presented.

Cuvinte-cheie
psihodiagnostic, chestionar, scala Likert, confort/disconfort, necesități sociocomunicative, necesități ecosociale, necesități socioeconomice, necesități de comunicare