Articolul precedent |
Articolul urmator |
1970 148 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 20:05 |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Svetlana, ZMUNCILA, Ludmila, ALALI, Abdalrahman. Construirea, validarea și aprobarea chestionarului de adaptare la mediul studențesc și solicitările academice (AMSSA). In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 286-295. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 286-295 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scopul articolului constă în prezentarea procedurii de elaborare și validare a Chestionarului de adaptare la mediul studențesc și solicitările academic (Chestionarul AMSSA). Chestionarul AMSSA este un instrument nou de apreciere a impactului schimbărilor micro-mezo-macrosociale, pe care le confruntă tinerii în procesul încadrării în mediul academic. Chestionarul conține 45 de itemi – afirmații, formularea căror implică o atitudine individualizată a respondenților, oferind posibilitatea de a oferi răspunsului un caracter propriu. Măsurarea este efectuată cu ajutorul Scalei Likert, subiecții fiind chemați să specifice nivelul de acord/dezacord față de afirmațiile conținute în chestionar prin utilizarea a cinci valori. Chestionarul conține 3 scale principale și nouă – secundare. Valorile măsurate de chestionar descriu: 1) starea de confort/disconfort, determinată de schimbările de mediu social (de locuire, comunicare, cultural, confesional, economic etc.), care identifică măsura satisfacerii necesităților sociocomunicative, ecosociale și socioeconomice (câte 5 itemi pentru fiecare sub scală); 2) starea de confort/disconfort, determinată de schimbările mezosociale, care identifică măsura satisfacerii necesităților de comunicare cu rudele și prietenii, colegii de facultate și cadrele didactice (câte 5 itemi pentru fiecare sub scală); 3) starea de confort/disconfort, determinată de schimbările de individualitate (formarea și acceptarea unei identități noi, posibilitățile de autoapreciere, autovalorizare, automonitorizare etc.), care identifică măsura satisfacerii necesităților de identificare și formare profesională (self-management), management al timpului personal (self-time-management) (câte 5 itemi pentru fiecare sub scală). Sunt prezentate dovezi privind fidelitatea și validitatea metodei propuse. |
||||||
Cuvinte-cheie psihodiagnostic, chestionar, scala Likert, confort/disconfort, necesități sociocomunicative, necesități ecosociale, necesități socioeconomice, necesități de comunicare |
||||||
|