Ortografia între normativitate şi didactică: formarea competenţei ortografice a elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1025 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 17:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'35 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453)
SM ISO690:2012
CARAJA, Rodica. Ortografia între normativitate şi didactică: formarea competenţei ortografice a elevilor. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 1(57), pp. 85-90. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(57) / 2018 / ISSN 1811-5470

Ortografia între normativitate şi didactică: formarea competenţei ortografice a elevilor

Orthography between normativity and teaching: training of students’ orthographic competence

CZU: 37.02:811.135.1'35

Pag. 85-90

Caraja Rodica
 
Liceul Teoretic „Ion Creangă“, Cahul
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2018


Rezumat

Corectitudinea limbii române, la nivel vorbit și scris, este un imperativ al educației bazat pe exprimarea corectă, cunoașterea normei și dezvoltarea simțului natural al elevării limbii. Dobândirea de priceperi și deprinderi temeinice de utilizare corectă a limbii trebuie realizată pe tot parcursul vieții (de la etapa de silabisire și până la maturitate). În special, lecțiile de limba română trebuie să aibă un caracter practic-aplicativ, prin care să observe, să analizeze, să motiveze și să aplice corect fenomenele și faptele de limbă.

The correctness of the Romanian language, at the spoken and written level, is an imperative of education, based on correct expression, knowledge of the norm and the development of the natural sense of language learning. The obtaining of good knowledge and good language skills must be done throughout entire life (from the first syllables to maturity). In particular, the Romanian language lessons must have a practical and applicative character through which to observe, to analyze, to motivate and to apply correctly the phenomena and the actions of the language.

Cuvinte-cheie
motivare, corectitudine, exprimare, normă., limbă,

motivation, correctness, language, expression, norm