Asistența psihologică a învățării pe tot parcursul vieții: probleme și soluții
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1144 99
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 22:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.015.3 (6)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (209)
SM ISO690:2012
BOLBOCEANU, Aglaida. Asistența psihologică a învățării pe tot parcursul vieții: probleme și soluții. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 1(57), pp. 64-71. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(57) / 2018 / ISSN 1811-5470

Asistența psihologică a învățării pe tot parcursul vieții: probleme și soluții

Psychological assistance of lifelong learning

CZU: 374.7.015.3

Pag. 64-71

Bolboceanu Aglaida
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 5 iunie 2018


Rezumat

Articolul de față reflectă rezultatele științifice obținute de membrii Sectorului „Asistența psihologică în educație” al Institutului de Științe ale Educației în cadrul Proiectului „Epistemologia și praxiologia asistenței psihologice a învățării pe tot parcursul vieții”. Necesitatea cercetării este determinată de importanța învățării pe tot parcursul vieții (ÎPTPV) pentru societatea modernă în condițiile reducerii natalității, a creșterii duratei de formare profesională, îmbătrânirii societății etc. ÎPTPV este percepută ca o sursă principală de dezvoltare a resurselor umane. Asistența psihologică a educației va spori rata de participare la procesul de ÎPTPV prin eliminarea barierelor psihologice și psihosociale și sprijinul psihologic al autocunoașterii, dezvoltării personale și autorealizării

The article reflects the scientific results obtained by the members of the “Psychological Assistance in Education” sector of the Institute of Educational Sciences within the framework of the project “Epistemology and Praxiology of the Psychological Assistance of Lifelong Learning”. The necessity of research is determined by the importance of VETP for the modern society: in terms of reduced birth rates, increased training duration, aging societies, etc., IPPVV is perceived as the main source of human resources development. PSPV’s psychological assistance will increase the participation rate of PEPP through the elimination of psychological and psychosocial barriers and the psychological support of self-knowledge, self-development and self-reliance..    

Cuvinte-cheie
învăţare pe tot parcursul vieţii, asistența psihologică a ÎPTPV, resurse umane, bariere psihologice și psihosociale, resurse personale.,

Life-long learning, psychological assistance of IPTPV, Human resources, psychological and psychosocial barriers, personal resources