Diminuarea abandonului şcolar prin activităţi psiho – socio -educative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
3395 738
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 14:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.04 (257)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (245)
SM ISO690:2012
VÎRLAN, Maria, DIŢA, Maria. Diminuarea abandonului şcolar prin activităţi psiho – socio -educative. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 1(50), pp. 43-55. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(50) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Diminuarea abandonului şcolar prin activităţi psiho – socio -educative

Reduction of school dropout through psycho – socio – educational activities

CZU: 37.04

Pag. 43-55

Vîrlan Maria, Diţa Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2018


Rezumat

Abandonul şcolar nu este o problemă nouă, de-a lungul timpului au fost realizate multiple cercetări pentru identificarea şi prevenirea eşecului şcolar. Odată cu trecerea timpului şi apariţia unor noi factori ce contribuie la acest fenomen negativ în rândul elevilor, schimbarea viziunii educativ–informative şi formative, egalitatea de şanse privind educaţia, suportul psihopedagogic oferit în şcoli, este necesară o implicare a tuturor factorilor ce contribuie la educaţia şcolară pentru stoparea şi eventual eradicarea acestui fenomen. Prin abandon şcolar se desemnează, în general, ansamblul comportamentelor care încalcă sau transgresează normele sau valorile şcolare. Aşadar, devianţa şcolară va include totalitatea conduitelor care se abat de la normele şi valorile care reglementează mediul şcolar. Ele sunt precizate în regulamentele şcolare şi în cele de ordine interioară.

School dropout is not a new problem, over time many studies were conducted to identify and prevent school failure. With the passage of time and the emergence of new factors contributing to this negative phenomenon among students, changing vision educational information and training, equal opportunity in education, support psychopedagogical offered in schools is needed from all stakeholders contributing to education school for stopping and eventually eradicate this phenomenon. The school dropout is designated generally all behaviors that violate or transgress rules or school values. So ‖school deviance will include all behaviors that deviate from the norms and values that govern the schools. They are generally in school regulations and the internal order.

Cuvinte-cheie
abandon şcolar, copii, educaţie, devianţă şcolară, mediu familial, mediu şcolar,

program de intervenţie.