Abordarea tabloului clinic al formelor de afecţiuni neuromotorii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1594 184
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 16:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
616.8 (995)
Neurologie. Neuropatologie. Sistem nervos (971)
SM ISO690:2012
GAVRILIŢĂ, Lucia. Abordarea tabloului clinic al formelor de afecţiuni neuromotorii. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 1(50), pp. 20-36. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(50) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Abordarea tabloului clinic al formelor de afecţiuni neuromotorii

Approaching the clinical picture of the types of neuromotor disorders

CZU: 616.8

Pag. 20-36

Gavriliţă Lucia12
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Centrul de zi „Speranţa“
 
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2018


Rezumat

Actualmente în domeniul medicinii şi pedagogiei speciale, există o serie de termeni prin care descriem, desemnăm şi explicăm problemele în dezvoltarea individuală a copilului. Mai vehiculat este termenul „deficienţă‖ - o anumită lezare organică, incapacitatea fiziologică sau psihologică pe care aceasta o determină, precum şi „handicapul‖ care decurge din limitarea şanselor de participare în condiţii normale la viaţa socială. În încercarea de a identifica termeni mai puţin peiorativi care să nu aducă atingere demnităţii individuale sau de grup, a apărut şi sintagma „afecţiuni neuromotorii‖, subliniindu-se ideea că un copil sau altul poate avea nevoie de o atenţie specială, de un parcurs educaţional adaptat, individualizat, de un program de stimulare şi dezvoltare pe termen lung. Astfel, în prezentul articol prezentăm forme ale tabloului clinic al „afecţiunilor neuromotorii‖, descrise în literatura din domeniu, şi anume: spastică, atetozică, ataxică şi mixte. Menţionăm că toate simptomele „afecţiunilor neuromotorii‖, au în comun următoarele: un tonus muscular anormal; mişcări de tip reflex (non-voluntare, ca la nou-născuţi) care sunt persistente; mişcări izolate (cap, mâini) care rămân dificile sau imposibile în formele mai grave.

Nowadays the medical and pedagogical science uses a number of terms to describe, assess and explain the deviations from the norm in the individual development of a child. The generally used term is ―deficiency‖ - a certain organic disturbance, the physiological and psychological incapacity determined by such and the ―handicap‖ which results from limiting the chances of taking part in social activities under normal circumstances. When trying to identify less pejorative terms, which would not bring a stigma to individual or group dignity, specialists came up with the term ―neuromotor disorders‖, thus underlining the idea that any child might, at a given time, need special attention, an adapted and individualized schooling pace or a long term stimulating development program. In this article we are identifying different shapes in the clinical picture of the ―neuromotor disorders‖ described in the specialized scientific literature with terms such as ―spastic‖, ―athetosis‖ ―ataxia‖ and ―mixt‖. It is worth mentioning that all the symptoms which accompany the ―neuromotor disorders‖ have the following in common: an abnormal muscle tone; reflexcaused movements (involuntary movements, similar to those of the newly born) which persist; isolated movements (head, hands) which remain difficult or even impossible in their more serious forms

Cuvinte-cheie
afecţiuni/ deficienţe neuromotorii, copiii cu cerinţe educative speciale, program de stimulare/dezvoltare, egalizare de şanse, servicii de sprijin.,

dizabilitate, drepturi egale, intervenţie timpurie