Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1105 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-01 15:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.785 (9) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1290) |
SM ISO690:2012 MIHAILOV, Florin. Gestionarea drepturilor de autor prin intermediul contractului de tip 360°. In: Intellectus, 2018, nr. 1, pp. 15-20. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | ||||||
Numărul 1 / 2018 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | ||||||
|
||||||
CZU: 347.785 | ||||||
Pag. 15-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Astăzi, când vânzările de înregistrări sunt în declin, companiile de divertisment le oferă tot mai des artiștilor contracte de drept de autor de tip 360°, acestea permiţândule companiilor să benefi cieze de veniturile colectate, în mod tradiţional, numai de artiști. Contractele de tip 360° sunt acorduri ce permit unei companii de discuri să participe la valorifi carea fluxurilor de venituri rezervate, de obicei, prin vechile tipuri de contracte, exclusiv artistului. Companiile de discuri se implică prioritar la valorifi carea veniturilor obţinute din fluxuri noi, cum sunt turneele, mărfurile și parteneriatele, decât la împărţirea veniturilor obţinute doar din vânzări. În timp ce unele contracte de tip 360° asigură, pur și simplu, obţinerea de către companie a unui procentaj din toate fl uxurile de venituri, alte acorduri prevăd implicarea deplină a acesteia în gestionarea activităţii, precum și a carierei artistului. În cadrul acestui model mai agresiv, compania preia, în esenţă, rolul artistului-manager și se implică în luarea deciziilor privind majoritatea acţiunilor artistului/trupei. |
||||||
|