Muzica: legea buclei divine
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1048 37
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-30 16:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.01 (258)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
GAGIM, Ion. Muzica: legea buclei divine. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2018, nr. 1(48), pp. 139-143. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(48) / 2018 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Muzica: legea buclei divine

Music: the law of divine loop

CZU: 78.01

Pag. 139-143

Gagim Ion
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2018


Rezumat

Experiența оndelungată a autorului оn materie de cercetare a științei muzicii, în special a teoriei și metodologiei audiției muzicale – ca activitate distinctă prin legile sale –, a condus la identificarea unui fenomen care se produce pe planul desfășurării elementului melodic al creațiilor muzicale, și anume: fiecare motiv / frază de început a oricărei lucrări (cu anumite excepții neоnsemnate) se mișcă pe direcție ascendentă, după care, atingând un anumit punct, coboară, creând, spațial, o figură asemănătoare unei bucle (curbe). (În calitate de exemplu poate fi adus primul motiv al Ave Maria de Bach-Gounod). Acest lucru a fost verificat prin analiza a peste 300 de creații muzicale de diferit gen, formă, stil, din diferite epoci etc. Fenomenul în cauză autorul l-a definit drept Legea buclei divine. Studiul aprofundat, realizat în scopul argumentării obiective a fenomenului în cauză, a condus la determinarea unor procese care au loc în însuși interiorul limbajului muzical (începând cu elementul lui primar, sunetul), conducând la obținerea unor demonstrații de ordin filosofic (metafizic), psihologic și muzicologic, pe care autorul le prezintă în continuare.

Long-time research on the science of music, especially focusing on the theory and methodology of the musical audition as a distinct activity grounded on its own laws, led the author into finding a peculiar phenomenon. It is about what the development of melodic elements does generate: the starting point of the motif / phrase in almost every musical work emerges into an ascendant axis and, after reaching a climax, it descends, thus creating a kind of loop (curve). The first motif of Bach/Gounod Ave Maria is a fine example in this regard. The analysis of more than three hundred musical works, belonging to different forms, genres, styles, etc. of various regions and periods, serve to prove such an assertion. The author coined the law of the divine loop to encompassing this phenomenon. An in-depth scrutiny of the objectivity of the stated premise made possible to ascertain the fact that some particular processes are to be discovered within the musical language (beginning with its source element: the sound). Based on this investigation, the author emphasizes the potential of some philosophical, psychological and musicological approaches his supposition opens toward.

Cuvinte-cheie
muzica,

legea buclei divine, melodie.