Realitatea ambientală, vorbitorul cult al limbii şi educaţia lingvistică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1426 40
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-15 15:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1 (47)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Realitatea ambientală, vorbitorul cult al limbii şi educaţia lingvistică. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2018, nr. 1(48), pp. 122-127. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(48) / 2018 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Realitatea ambientală, vorbitorul cult al limbii şi educaţia lingvistică

Environmental reality, the literate speaker of language and linguistic education

CZU: 37.02:811.135.1

Pag. 122-127

Callo Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2018


Rezumat

În articol se tratează problematica formării vorbitorului cult al limbii în raport cu realitatea ambientală socială, economică, culturală, personală etc. Este abordată sintetic competenţa lingvistică a elevului, ca fiind substanţială în procesul educaţiei lingvistice în şcoală. Se formulează ideea că anume limbajul permite vorbitorului înţelegerea corectă a „spectacolului lumii”. Acesta din urmă, la rвndul său, influenţează subiectul, a cărui vorbire nu este dependentă doar de persoană,în cazul dat elevul, ca purtător al ei. De asemenea, sunt expuse unele idei strategice cu statut de referenţial оn formarea elevului ca vorbitor cult al limbii

This article covers the formation of a literate speaker of language in report with the social, economical, cultural, personal environmental reality problematics. The student’s linguistic competence is synthetically analyzed as being substantial in the process of linguistic education at school. The idea that it is the language which allows the speaker’s correct understanding of the „world show” is formed, which, in turn, influences the subject whose speech does not depend only on the person, in this case, on the student, as the language owner. Also, some strategic ideas with referential status in the student’s forming as a literary speaker of language are showed.. 

Cuvinte-cheie
realitate ambientală, vorbitor cult, uzul limbii.,

educaţie lingvistică, competenţă lingvistică, comportament verbal, corectitudine, congruenţă, adecvare