Diferenţierea - avantaj competitiv al întreprinderilor comerciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
681 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:334.72 (5)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
SM ISO690:2012
PANFIL, Ion, CRISTAFOVICI, Profira. Diferenţierea - avantaj competitiv al întreprinderilor comerciale. In: Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii, 22-23 septembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2017, Vol.1, pp. 211-214. ISBN 978-9975-75-893-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii
Vol.1, 2017
Conferința "Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii"
Chișinău, Moldova, 22-23 septembrie 2017

Diferenţierea - avantaj competitiv al întreprinderilor comerciale

CZU: 339.138:334.72
JEL: M31, M10

Pag. 211-214

Panfil Ion, Cristafovici Profira
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 aprilie 2018


Rezumat

Each commercial enterprise has a certain competitive position on the market, depending on its size, resources, objectives, commercial strategy, etc. However, effective positioning on the market and achievement of objectives set is determined by the competent and visionary choice of traders for supply and demand strategies, continuous adaptation to the market segments’ changes and exigencies and competitive advantages being at stake. What are the market trends and how do commercial enterprises adapt to these tendencies through differentiation represents the subject of this research. In this article, the author highlights current trends related to the business activity and differentiation methods applied by the commercial enterprises in the country and from abroad.

Cuvinte-cheie
Competitive advantage, differentiation, performance