Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2152 472 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 13:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
366.1:336.01 (1) |
Consumerism (154) |
Finanțe (1772) |
SM ISO690:2012 REMEȘOVSCHI, Natalia. Abordarea comportamentului consumatorului sub aspectul evoluţiei conceptului. In: Economica, 2018, nr. 1(103), pp. 51-66. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 1(103) / 2018 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 366.1:336.01 | ||||||
JEL: M30, M31, A12, A13, A14. | ||||||
Pag. 51-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prin prezentul articol ne propunem să identificăm cadrul de conceptualizare a comportamentului consumatorului, prin punerea în evidență a modului în care s-a dezvoltat, definit și abordat acesta. Comportamentul consumatorilor este acea activitate care vizează direct identificarea, consumul și înlăturarea bunurilor și serviciilor, incluzând acele procese care produc și urmează aceste acțiuni. Comportamentul consumatorilor este un domeniu vast, aplicativ și distinct. Acesta servește ca „punte” între științele fundamentale și practică, translând aspectele largi și abstracte la un nivel concret. La interfața științei comportamentale se află o serie de domenii fundamental-științifice, precum: sociologia, psihologia și psihologia socială, teoria economică generală, antropologia, istoria socială și istoria culturii. Comportamentul consumatorului este strâns legat de două domenii aplicative: marketing și management, în special, de marketing, deoarece acesta se preocupă de comportamentul consumatorului și vizează dezvoltarea de mijloace și strategii privind reacția companiei la comportamentul consumatorului. În esență, marketingul este viziunea sau punctul de vedere al companiei despre piața cu care operează |
||||||
Cuvinte-cheie comportament, consumator, consum, marketing, management, comportamentul consumatorului. |
||||||
|