Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
726 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-01 20:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.8:780.647.2.082.2(430) (1) |
Muzică (1808) |
SM ISO690:2012 CALMÎŞ, Dumitru. Tendinţe neoclasiciste in Sonata in C pentru acordeon solo de Ernst-Lothar von Knorr. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 2(31), pp. 80-89. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(31) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 780.8:780.647.2.082.2(430) | ||||||
Pag. 80-89 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de faţă prezintă analiza Sonatei in C pentru acordeon solo, semnată de compozitorul german Ernst-Lothar von Knorr şi dedicată producătorului de acordeoane Ernst Hohner. Fiind compusă in 1949, această lucrare reprezintă prima creaţie in genul de sonată din repertoriul cameral pentru acordeon din Germania. Influenţat de şcoala academică germană din anii ’20 ai secolului XX şi, in special, de unul dintre cei mai de seamă reprezentanţi ai neoclasicismului – Paul Hindemith, care i-a fost şi prieten, Ernst-Lothar von Knorr operează intensiv cu procedeele componistice ale neoclasicismului reflectate destul de pregnant in sonata pentru acordeon. Revitalizarea formelor proprii componisticii din epocile clasică şi preclasică (forma tripartită mare cu episod in partea I, variaţiunile polifonice pe basso ostinato in partea II şi forma concertantă in final), imbogăţite prin utilizarea liberă a totalului cromatic şi a altor inovaţii in domeniul modalului, determină clar apropierea Sonatei in C pentru acordeon solo de principiile neoclasiciste. |
||||||
Cuvinte-cheie acordeon, neoclasicism, sonata, basso ostinato, Ernst-Lotharvon Knorr |
||||||
|