Influenţa limbajului jazzistic asupra cantecului Te salut, Chişinău! de Oleg Negruţa
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
604 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 14:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784.6:781.68+784.6(478)+785.161(478) (1)
Muzică vocală (287)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
CORJAN-COLESNIC, Angela. Influenţa limbajului jazzistic asupra cantecului Te salut, Chişinău! de Oleg Negruţa In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 2(31), pp. 90-95. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(31) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Influenţa limbajului jazzistic asupra cantecului Te salut, Chişinău! de Oleg Negruţa

Jazz language influence on the song Te salut , Chişinău by Oleg Negruţa

CZU: 784.6:781.68+784.6(478)+785.161(478)

Pag. 90-95

Corjan-Colesnic Angela
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2018


Rezumat

In articolul semnat de Angela Corjan sunt abordate unele aspecte de bază ce ţin de influenţa stilisticii jazzului asupra cantecului „Te salut, Chişinău!”, semnat de compozitorul Oleg Negruţa la inceputul anilor 1960. Autoarea scoate in evidenţă varietatea ontologică a piesei, care există in diferite componenţe interpretative, caracteristice jazzului, precum şi elementele melodice, armonice, metro-ritmice de origine jazzistică, imbinate armonios in limbajul muzical al cantecului vizat

The author considers some basic aspects of jazz influence on the song “Te salut, Chişinău” written by the Moldovan composer Oleg Negruţa at the beginning of the 1960s. She reveals some ontological features of this piece, which exist in different vocal-instrumental versions, characteristic of jazz, as well as the melody, harmony, rhythm features of jazz origin which are harmoniously combined in the musical language of this song..  

Cuvinte-cheie
bossa nova, walking bass,

cântec, jazz, swing,

call-and-response, jazz standard, sheet music