Strategii de formare a deprinderilor de viață la copiii cu dizabilități
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
859 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 17:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376:159.922.76 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Psihologie (3370)
SM ISO690:2012
COJOCARI, Lidia, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Strategii de formare a deprinderilor de viață la copiii cu dizabilități. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 150-155. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Strategii de formare a deprinderilor de viață la copiii cu dizabilități

Training strategies for life dependents to children with disabilities

CZU: 376:159.922.76

Pag. 150-155

Cojocari Lidia, Haheu-Munteanu Eufrosinia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2018


Rezumat

Autonomia personală are un rol important în formarea deprinderilor de viață la copiii cu dizabilități, iar atitudinea parentală/a celor din jur constituie baza formării lor. Gradul de autonomie al fiecărui copil, împreună cu ceilalți factori (vârsta copilului, accesibilitatea, mediul etc.), este influențat de handicapul copilului și de atitudinea părinților. Cu cât handicapul este mai sever, cu atât mai redus este nivelul de autonomie în activitățile zilnice. Copiii cu întârziere de dezvoltare au nevoie de mai multe repetări pentru a dobândi noi deprinderi de viață.

Personal autonomy has an important role in the formation of life skills to children with disabilities, while the parental attitude / the others attitude constitute the basis for their formation. The autonomy degree of every child, along with the other factors (child's age, accessibility, environment etc.), is influenced by child's disability and parents' attitude. As more severe the disability is, as lower the level of autonomy in daily activities is registered. The children with a deve-lopment delay need more repeats in order to acquire new abilities of life skills.

Cuvinte-cheie
copii cu dizabilităţi, deprinderi de viață, stiluri parentale,

atitudini parentale.