Axiologie – cadru de referinţă în formarea orientărilor valorice la studenţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
794 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-07 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147-057.875:111 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565)
Metafizică (119)
SM ISO690:2012
GUŢU, Zoia, DOHOTARU, Matei. Axiologie – cadru de referinţă în formarea orientărilor valorice la studenţi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 133-138. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Axiologie – cadru de referinţă în formarea orientărilor valorice la studenţi

Axiology – reference framework for trening valuable guidelines for students

CZU: 378.147-057.875:111

Pag. 133-138

Guţu Zoia1, Dohotaru Matei2
 
1 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2018


Rezumat

Analizei este supusă problema valorilor și formării orientărilor valorice la studenți din diferite perspective: filosofică, psihologică, sociologică, pedagogică. Accentul se pune pe analiza diferitelor clasificări ale valorilor, pe caracterizarea fenomenului de orientări valorice, acceptând latura educațională a acestora. Totodată, sunt analizate pe larg funcțiile orientărilor valorice: expresivă, adaptivă, protejare, cunoaștere, coordonare

This article analyzes the issue of values and the formation of value orientations for students from different perspectives: philosophical, psychological, sociological, pedagogical. The emphasis is on the analysis of different classifications of values, on the characterization of the value orientation phenomenon, accepting their educational side. At the same time, the functions of the value orientations are expressed extensively: expressive, adaptive, protection, knowledge, coordination.  

Cuvinte-cheie
axiologie, valori, orientări valorice, educaţie axiologică, atitudini, cultură,

clasificarea valorilor, pedagogia culturii.