Carieră și succes profesional prin mentorat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1120 110
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 16:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.213.3 (4)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
AXINTE, Roxana. Carieră și succes profesional prin mentorat. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 43-48. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Carieră și succes profesional prin mentorat

Career development and professional success through mentoring

CZU: 371.213.3

Pag. 43-48

Axinte Roxana
 
Info Educaţia, Iași
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2018


Rezumat

Tot mai frecvent se discută în mediul educațional despre valoarea mentoratului pentru profesorii aflați la începutul carierei didactice. Profesorii debutanți se confruntă cu numeroase provocări în primii ani de activitate și, prin urmare, au nevoie de sprijin acordat de către instituție într-o formă organizată, formală și valorizată. Din punctul de vedere al etapelor, care trebuie parcurse în planul dezvoltării profesionale, furnizarea unui model viabil sub forma unui program de mentorat este recomandată. Astfel se va facilita transferul cunoștințelor teoretice dobândite (în timpul anilor de studii) în activi-tatea lor concretă, astfel încât aceștia să aibă oportunitatea de a-și dezvolta la un nivel superior competențele specifice ocupației de cadru didactic. Prezentăm un studiu ce evidențiază identificarea unui mod de lucru, adecvat caracteristicilor de învățare ale debutanților, rezultat din analiza comparativă a percepțiilor referitoare la activitatea de mentorat ale celor doi parteneri ai acestui proces: profesorul mentor și profesorul stagiar. Rezultatul obținut evidențiază rolul parteneriatului în procesul de mentorat astfel încât fiecare dintre cei doi actori obține beneficii din perspectiva dezvol-tării carierei didactice, implicit succes și satisfacție profesională.

The value of mentoring has recently been discussed about in the educational community. Debutant teachers face numerous challenges in the first years of their career and, therefore, they need support in an organized, formal and value-based manner. From the point of view of the steps to be taken in the field of professional development, it is recommended to provide a viable model in the form of a mentoring program. This will facilitate the transfer of acquired theoretical knowledge during their study years into everyday activities so that they have the opportunity to further improve the competences specific to teaching. This article is a study which analyzes of a manner of work appropriate to the debutant teacher's learning characteristics, drawing its conclusions from the comparative analysis of perceptions about the men-toring activity of the two partners in the process: the mentor and the debutant teacher. The result obtained emphasizes the role of the partnership in the mentoring process, so that each of the two actors obtains benefits from the perspective of the development of the teaching career, while simultaneously achieving success and professional satisfaction.

Cuvinte-cheie
carieră didactică, mentor, profesor debutant, debut profesional,

succes profesional.