Interogații epistemologice despre pedagogie: cât ajută teoria despre educație la ameliorarea educației?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
811 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-14 09:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4226)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883)
SM ISO690:2012
FRUMOS, Florin-Vasile, CUCOŞEL, Constantin. Interogații epistemologice despre pedagogie: cât ajută teoria despre educație la ameliorarea educației? In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 17-24. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Interogații epistemologice despre pedagogie: cât ajută teoria despre educație la ameliorarea educației?

Epistemological interpretations about pedagogy: how help the theory about education to achieve education?

CZU: 37.01

Pag. 17-24

Frumos Florin-Vasile, Cucoşel Constantin
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2018


Rezumat

Cum se întâmplă și în alte domenii ale cunoașterii, dificultățile epistemologice cu care se confruntă științele educației necesită o reflecție continuă și profundă asupra fundamentelor cunoașterii pedagogice. Astfel, un cercetător atent va încerca să răspundă la întrebări legate de subiectul cercetării sale, dar să rămână conștient de ipotezele, paradigmele de cercetare și metodele pe care le utilizează. Temele reflecției epistemologice din domeniul educației ar putea fi: natura și validitatea cunoștințelor generate, antinomiile explicative în teoriile educației, libertatea cercetătorilor de a stabili anumite topici sau relația dintre cercetarea și practica educației. Abordarea critică, consistența argumentelor și a dovezilor, feedback-urile reciproce și dezbaterile semnificative pot oferi contextul pentru statuarea unor principii epistemologice valoroase pentru cercetarea din domeniul științelor educației.

As others fields of knowledge, the epistemological difficulties faced by the education sciences require a continuous and profound reflection on the fundaments of pedagogical knowledge. Thus, a thoughtful researcher will try to answer questions about the subject of his research, yet remain aware to the assumptions, research paradigms and methods he uses. The themes of epistemological reflection in educational domain could be: the nature and validity of knowledge, the antinomies in theories on education, the freedom of researchers, or the relationship between research and practice of education. Critical approach, arguments and evidence weighting, peers feedbacks and meaningful debates can provide the context for the emergence of valuable epistemological ideas for research into the science of education

Cuvinte-cheie
epistemologie pedagogică, cunoaștere pedagogică, limbaj pedagogic.,

filosofia educaţiei