Cadrul normativ/reglator privind domeniile de formare profesională, specialități, calificări și ocupații: probleme de interconexiune și implementare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
950 28
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-04 12:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:342.733 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, PAIU, Mihai, ŢURCANU, Carolina, REPIDA, Tatiana, TOMA, Natalia. Cadrul normativ/reglator privind domeniile de formare profesională, specialități, calificări și ocupații: probleme de interconexiune și implementare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 8-16. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Cadrul normativ/reglator privind domeniile de formare profesională, specialități, calificări și ocupații: probleme de interconexiune și implementare

Normative/regulatory framework for professional training, specialties, qualifications and employees: problems of interconnection and implementation

CZU: 378.1:342.733

Pag. 8-16

Guţu Vladimir, Paiu Mihai, Ţurcanu Carolina, Repida Tatiana, Toma Natalia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2018


Rezumat

În articolul dat pentru prima dată este abordată problema privind interconexiunea și corelarea Nomenclatorului domeniilor de formare profesională și al specialităților, a Cadrului Național al Calificărilor și a Clasificatorului ocu-pațiilor, precum și particularitățile implementării acestor documente în învățământul superior. Accentul se va pune pe analiza funcționalității acestor documente de politici în contextul structurării învățământului superior în trei cicluri: licență, masterat, doctorat. Vor fi analizaţi factorii ce provoacă dizfuncționalități în acest sens pe piața muncii, dar și în sistemul de învățământ superior.

The first article addresses the issue of interconnection and correlation of the Nomenclature of Vocational Training Fields and Specialties, the National Qualifications Framework and the Classifier of Occupations, as well as the particu-larities of their implementation in higher education. The emphasis will be on the analysis of the functionality of these policy documents in the context of the structure of higher education in three cycles: bachelor, master, doctorate. It will analyze factors that cause disabilities in this respect on the labor market, but also between cycles of higher education.

Cuvinte-cheie
domenii de formare profesională, profesii, doctorat.,

specialități, specializări, calificări, ocupații, piaţa muncii, program de studii, licență, masterat