Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1134 161 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 15:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942+316.613.4 (2) |
Psihologie (3393) |
Psihologie socială (981) |
SM ISO690:2012 GAVRILIŢĂ, Lucia. Semnificaţii istorice şi interdisciplinare ale stresului.. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 4(56), pp. 59-65. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(56) / 2017 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942+316.613.4 | ||||||
Pag. 59-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În contextul actual privind semnificaţia termenului de „stres” există mai multe accepţiuni şi definiţii, ce poartă amprenta diferitelor abordări ale acestui concept, în funcţie de perspectiva disciplinei ştiinţifice din care s-a făcut abordarea. Astfel, în acest articol prezentăm definiţii pe criterii fiziologice, psihologice şi sociologice, ce atribuie cauzalitatea stresului caracteristicilor agenţilor stresori din mediu. În general, noţiunea de stres desemnează acele situaţii (de natură fizică sau psihică), care impun individului eforturi de adaptare care depăşesc capacităţile sale obişnuite. Astfel de situaţii, abuziv repetate, produc la nivelul organismului modificări non-specifice (reunite de Selye sub expresia generică – sindrom general de adaptare), iar în efortul continuu de a le depăşi pot avea loc dereglări ale mecanismelor adaptative ale organismului şi, în consecinţă, instalarea unei stări de anormalitate/suprasolicitare. |
||||||
Cuvinte-cheie stres, eustres, distres, anxietatea, furia, agresivitatea, depresia, stres psihic, stresul posttraumatic, apatia, sindrom general de adaptare, coping. |
||||||
|