Evaluarea capacităţilor organizatorice la elevii cu dizabilităţi mintale din perspectiva culturii muncii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
765 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-06 13:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.035.3 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
CERNEAVSCHI, Viorica. Evaluarea capacităţilor organizatorice la elevii cu dizabilităţi mintale din perspectiva culturii muncii. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 4(56), pp. 77-84. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(56) / 2017 / ISSN 1811-5470

Evaluarea capacităţilor organizatorice la elevii cu dizabilităţi mintale din perspectiva culturii muncii

The assessment of the organizational capacities at the pupils with mental disabilities from the perspective of the work culture

CZU: 376.035.3

Pag. 77-84

Cerneavschi Viorica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2018


Rezumat

În contextul noilor abordări ale educaţiei şi instruirii elevilor cu cerinţe educaţionale speciale e simţită necesitatea formării culturii muncii ca o condiţie necesară pentru autorealizarea personală şi profesională. În acest articol sunt prezentate datele experimentului de constatare cu referire la nivelul de formare la elevii cu dizabilităţi mintale a capacităţilor organizatorice drept componente importante ale culturii muncii. Demersul diagnostic în direcţia dată va releva două mari obiective, pe de o parte se va determina nivelul capacităţilor organizatorice la elevii cu dizabilităţi mintale, iar pe de alta se va proiecta calea unui model pedagogic de formare a culturii muncii.

In the context of the new approaches of the education and training of the pupils with special educational needs, the need to form a work culture, as a necessary condition for personal and professional self-realization, is felt. In this article are presented the data of the observation experiment with reference to the training of the pupils with mental disabilities level organizational capabilities as important components of the work culture. The diagnostic approach in the given direction will reveal two great objectives: on one hand it will determine the level of the organizational capabilities at the pupils with mental disabilities, and on the other hand the path of a pedagogical model for the formation of the work culture will be designed.

Cuvinte-cheie
cultura muncii, elevi cu dizabilități mintale,

capacităţi organizatorice.