Abateri lexico-semantice în cadrul cultivării/educării limbii/limbajului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1125 72
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 23:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'1 (4)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
SM ISO690:2012
IONAŞ, Anatol. Abateri lexico-semantice în cadrul cultivării/educării limbii/limbajului. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 4(56), pp. 36-40. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(56) / 2017 / ISSN 1811-5470

Abateri lexico-semantice în cadrul cultivării/educării limbii/limbajului

Lexico-semantic deviations in culture / education language / speech

CZU: 37.02:811.135.1'1

Pag. 36-40

Ionaş Anatol
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2018


Rezumat

Cultivarea limbii a devenit astăzi o acţiune foarte complexă şi complicată, care nu poate fi realizată decât prin eforturile lingviştilor, scriitorilor autentici, oamenilor de ştiinţă şi artă, ziariştilor şi publiciştilor din ce în ce mai numeroşi, crainicilor şi reporterilor Radioteleviziunii, precum şi prin contribuţia tuturor celor care ne pot oferi modele de exprimare corectă şi elegantă. Un rol deosebit în acţiunea de cultivare a limbii revine însă învăţământului de toate gradele şi în primul rând celui din şcolile primare şi gimnaziale unde se pun bazele exprimării corecte. Sarcina de a corecta greşelile elevilor şi de a face cunoscute normele exprimării literare revine tuturor profesorilor, însă corectarea şi perfecţionarea exprimării corecte trebuie se devină o preocupare continuă, constantă şi conştientă a fiecăruia dintre noi pentru că numai în felul acesta se poate realiza o exprimare literară şi unitară

Nowadays, cultivation of language has become a very complex and complicated action, which can only be achieved through the efforts of linguists, authentic writers, scientists and arts people, journalists and more and more radio and TV broadcasters and reporters, and through the contribution of all who can provide us with models of fair and elegant expression. A particular role in the cultivation of language is the education of all degrees and, above all, that of the primary and secondary schools where the bases of the correct expression are laid. The task of correcting students’ mistakes and making the rules of literary expression known to all teachers, but correcting and perfecting correct expression must become a constant, constant and conscious concern for each of us because only in this way can literary and unitary expression be achieved.   

Cuvinte-cheie
cultivarea limbii, abatere (de la normă), valoare nominală, valoare-limită admisă, greşeală în exprimare, greşeală în gândire, planul expresiei, planul conţinutului, sistem (limba ca sistem de semne), categorie lingvistică, categorie social-istorică.,

educarea limbajului, normă literară