Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1125 72 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 23:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.135.1'1 (4) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456) |
SM ISO690:2012 IONAŞ, Anatol. Abateri lexico-semantice în cadrul cultivării/educării limbii/limbajului. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 4(56), pp. 36-40. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(56) / 2017 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.135.1'1 | ||||||
Pag. 36-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cultivarea limbii a devenit astăzi o acţiune foarte complexă şi complicată, care nu poate fi realizată decât prin eforturile lingviştilor, scriitorilor autentici, oamenilor de ştiinţă şi artă, ziariştilor şi publiciştilor din ce în ce mai numeroşi, crainicilor şi reporterilor Radioteleviziunii, precum şi prin contribuţia tuturor celor care ne pot oferi modele de exprimare corectă şi elegantă. Un rol deosebit în acţiunea de cultivare a limbii revine însă învăţământului de toate gradele şi în primul rând celui din şcolile primare şi gimnaziale unde se pun bazele exprimării corecte. Sarcina de a corecta greşelile elevilor şi de a face cunoscute normele exprimării literare revine tuturor profesorilor, însă corectarea şi perfecţionarea exprimării corecte trebuie se devină o preocupare continuă, constantă şi conştientă a fiecăruia dintre noi pentru că numai în felul acesta se poate realiza o exprimare literară şi unitară |
||||||
Cuvinte-cheie cultivarea limbii, abatere (de la normă), valoare nominală, valoare-limită admisă, greşeală în exprimare, greşeală în gândire, planul expresiei, planul conţinutului, sistem (limba ca sistem de semne), categorie lingvistică, categorie social-istorică., educarea limbajului, normă literară |
||||||
|