Limbajul de gen: abordări educaţionale actualizate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
848 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 15:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034+37.043.1 (1)
Educație (14209)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (245)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, HANDRABURA, Loretta, BÂRLĂDEANU, Igor, SOLOVEI, Ala, DANILOV, Dina. Limbajul de gen: abordări educaţionale actualizate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 60-69. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Limbajul de gen: abordări educaţionale actualizate

Gender language: updated educational approaches

CZU: 37.034+37.043.1

Pag. 60-69

Goraş-Postică Viorica1, Handrabura Loretta1, Bârlădeanu Igor2, Solovei Ala3, Danilov Dina4
 
1 Centrul Educaţional Pro Didactica,
2 Liceul Teoretic Lăpușna, Hîncești,
3 Centrul de Creaţie Speranţa,
4 Liceul de Creativitate şi Inventică „Prometeu-Prim”
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

Articolul abordează limbajul de gen din perspectivă educaţională actualizată. Se prezintă în mod rezumativ anumite repere conceptuale. Se propun in extenso activităţi practice pentru elevi de diferite vârste. Acestea cuprind mai multe dimensiuni ale educării echităţii de gen printr-un limbaj adecvat, conform rigorilor de ultimă oră ale legislaţiei în domeniu

The article addresses the gender language from the updated educational perspective. The article shows the summary of some conceptual references and there are proposed practical activities in extenso for students of different ages. These include several dimensions of gender equity education through appropriate language, according to the latest rigors of legislation in this field.  

Cuvinte-cheie
language, stereotypes, gender discrimination,

sexism,

forms of male and female gender education, gender sensitivity.