Calitate şi relevanţă în educaţie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
664 21
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-16 21:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5 (102)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Calitate şi relevanţă în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 97-100. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Calitate şi relevanţă în educaţie

Quality and relevance in education

CZU: 37.014.5

Pag. 97-100

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

Calitatea în educație deziderat permanent la nivel de politică a educației – trebuie abordată pe baza unor criterii pedagogice relevante în plan teoretic, normativ și practic, susținute epistemologic de științele fundamentale ale educației (teoria generală a educației, teoria generală a instruirii, teoria generală a curriculumului) și de științele educației construite intradisciplinar (teoria evaluării) și interdisciplinar (sociologia educației, politica educației, managementul educației). În plan teoretic, conceptul de calitate în educație definește capacitatea sistemului și a procesului de învățământ de a îndeplini funcțiile lor generale, la un nivel superior, prin intermediul finalităților educației angajate în sens pozitiv, valoric și prospectiv. În plan normativ, calitatea în educație implică promovarea paradigmei educației inovatoare, lansată de UNESCO în anii 1970, care evidențiază rolul strategic al educației de factor al progresului social. Această nouă abordare este susținută pedagogic prin axiomele educației/instruirii/proiectării educației și a instruirii de calitate, promovate de paradigma curriculumului. În plan practic, calitatea în educație este probată la nivelul capacității sistemului de învățământ de realizare efectivă a funcțiilor sale generale în context deschis. Este relevantă la nivelul programelor și a manualelor școlare care asigură generalizarea reușitei școlare la scară socială.

The quality in education a permanent goal of education policy – needs to be addressed on the basis of relevant pedagogical criteria at the theoretical, normative and practical level, epistemological sustained by educational sciences (the general theory of education, the general theory of training, the general theory of curriculum) and by educational sciences edified intradisciplinary (theory of evaluation) and interdisciplinary (sociology of education, education policy, education management). At the theoretical level, the concept of quality in education defines the capacity of educational system and the educational process to meet their general functions at a higher level, realised through positive and prospective education aims. At the normative level, the quality in education involves promoting innovative education paradigm, launched by UNESCO in 1970, highlighting the strategic role of education as a factor of social progress. This new approach is supported pedagogical by the axioms of education/training/education planning and quality instruction provided by the curriculum paradigm. At the practical level, the quality in education is proved by the ability of the educational system to achieve its general functions in open environment. It is relevant for the programs and textbooks that ensure the generalization of school achievement on a social scale.

Cuvinte-cheie
quality in education, education policy,

innovative education paradigm, school achievement.