Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
664 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-16 21:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (102) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Calitate şi relevanţă în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 97-100. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5 | ||||||
Pag. 97-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Calitatea în educație – deziderat permanent la nivel de politică a educației – trebuie abordată pe baza unor criterii pedagogice relevante în plan teoretic, normativ și practic, susținute epistemologic de științele fundamentale ale educației (teoria generală a educației, teoria generală a instruirii, teoria generală a curriculumului) și de științele educației construite intradisciplinar (teoria evaluării) și interdisciplinar (sociologia educației, politica educației, managementul educației). În plan teoretic, conceptul de calitate în educație definește capacitatea sistemului și a procesului de învățământ de a îndeplini funcțiile lor generale, la un nivel superior, prin intermediul finalităților educației angajate în sens pozitiv, valoric și prospectiv. În plan normativ, calitatea în educație implică promovarea paradigmei educației inovatoare, lansată de UNESCO în anii 1970, care evidențiază rolul strategic al educației de factor al progresului social. Această nouă abordare este susținută pedagogic prin axiomele educației/instruirii/proiectării educației și a instruirii de calitate, promovate de paradigma curriculumului. În plan practic, calitatea în educație este probată la nivelul capacității sistemului de învățământ de realizare efectivă a funcțiilor sale generale în context deschis. Este relevantă la nivelul programelor și a manualelor școlare care asigură generalizarea reușitei școlare la scară socială. |
||||||
Cuvinte-cheie quality in education, education policy, innovative education paradigm, school achievement. |
||||||
|