Sensibilizare şi expresie culturală în activităţile de învăţare la geografie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
654 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-02 13:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:91 (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (431)
SM ISO690:2012
DULAMĂ, Maria-Eliza. Sensibilizare şi expresie culturală în activităţile de învăţare la geografie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 4(98), pp. 38-43. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(98) / 2016 / ISSN 1810-6455

Sensibilizare şi expresie culturală în activităţile de învăţare la geografie

Cultural awareness and expression in learning activities at geography lessons

CZU: 37.025:91

Pag. 38-43

Dulamă Maria-Eliza
 
Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

La începutul lucrării, am prezentat aspecte referitoare la domeniul de competenţe-cheie Sensibilizare şi expresie culturală. Am definit succint cîţiva termeni care au legătură cu această competenţă şi am prezentat unele cunoştinţe şi competenţe integrate acestui domeniu de competenţe-cheie. După analiza Programelor şcolare de Geografie pentru gimnaziu din România, am extras din document cîteva competenţe generale şi competenţe specifice care sînt importante pentru sensibilizarea şi exprimarea culturală a elevilor. După o scurtă clarificare a conceptului de peisaj cultural şi a importanţei cunoaşterii acestuia, în partea a doua a lucrării am detaliat cîteva activităţi de învăţare în care elevii au posibilitatea să studieze peisaje culturale rurale, să analizeze componentele unui peisaj cultural rural şi să explice semnificaţia şi importanţa cunoaşterii, protejării şi conservării lor.

We present some aspects of a key competence – Cultural awareness and expression. We defined briefly some terms related to the competence and presented some integrated knowledge and skills of key competence in this field. After analyzing the Curriculum of Geography for secondary school of Romania, we extracted from this document some general and specific skills that are important in students’ cultural awareness and expression. After a brief clarification of the concept of cultural landscape and the importance of its knowledge, in the second part of the paper we detailed some learning activities in which students have the opportunity to study rural cultural landscapes. Through these activities, students learn to analyze the components of a rural cultural landscape and explain the meaning and importance of knowledge, protection and preservation of them

Cuvinte-cheie
cultural landscape, rural landscape, civilization,

landscape analysis, landscape interpretation, landscape conservation, landscape value.