Model de implementare a învăţămîntului centrat pe necesităţile elevului în şcoala  profesional tehnică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
707 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-08 08:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.2.02 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
ALCAZ, Olga. Model de implementare a învăţămîntului centrat pe necesităţile elevului în şcoala  profesional tehnică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 4(98), pp. 18-21. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(98) / 2016 / ISSN 1810-6455

Model de implementare a învăţămîntului centrat pe necesităţile elevului în şcoala  profesional tehnică

Implementation model of education centered on student needs in technical vocational school

CZU: 377.2.02

Pag. 18-21

Alcaz Olga
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Caracteristica esenţială a învăţămîntului centrat pe elev constă în plasarea în prim-planul procesului instructiv-educativ nu a materiei de studiu, ci a elevului. În învăţămîntul profesional tehnic, procesul învăţării implică interacţiuni cu ceilalţi elevi, inclusiv învăţare în grup, în cadrul căreia formabilii discută, procesează şi multiplică cunoştinţele dobîndite. Astfel, învăţarea devine o activitate mediată şi facilitată social. Predarea-învăţarea centrată pe elev uşurează transferul de cunoştinţe şi aplicarea lor în viaţa de zi cu zi, în situaţii variate, fapt care pregăteşte absolventul şcolii profesionale pentru o integrare mai eficientă în activitatea de muncă.

The essential feature of student-centered education is to place the student into the center of the learning process but not the educational material. Technical vocational education has its specifics, thus centering the student in the learning process involves interaction with other students, including peer learning, when students discuss, aquire, process and multiply the learned knowledge. Learning becomes a social activity mediated and facilitated. Student-centered learning facilitates knowledge transfer in learning through the teacher’s role to provide useful and realistic information, that can be applied daily in varied situations, which prepares graduate of professional school to more efficiently integrate into work.

Cuvinte-cheie
student-centered education, technical vocational education, knowledge.,

professional school