Basmul – un text fundamental în formarea cititorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1289 72
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-06 07:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:821.135.1-34.09 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
PLĂMĂDEALĂ, Larisa. Basmul – un text fundamental în formarea cititorului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 4(98), pp. 28-32. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(98) / 2016 / ISSN 1810-6455

Basmul – un text fundamental în formarea cititorului

Fairy tale – a fundamental text for the formation of the reader

CZU: 37.025:821.135.1-34.09

Pag. 28-32

Plămădeală Larisa
 
Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Articolul prezintă importanţa studierii basmului în gimnaziu şi valoarea acestuia în formarea personalităţii elevului. Specia propune cititorului o multitudine de aspecte ale vieţii din care se poate învăţa şi ilustrează diverse modele de comportament uman, permiţîndu-i profesorului să proiecteze lecţii pentru a motiva elevii să se implice în procesul devenirii lor, în acord cu adevăratele valori, construindu-şi propriul sistem axiologic. Propunem profesorilor un instrument util – un tabel şi o schemă – prin care demonstrăm că basmul este un text absolut necesar în formarea cititorului, pentru a preda noţiunile de teorie literară, pentru a explora un text epic, dar şi pentru temele de comunicare

The article presents the importance of studying the fairy tale during the gymnasium level and its significance for the students’ personality development. The genre reveals a multitude of life aespects to learn from, and ilustrates various models of human behaviour, this way, enabling the teacher to plan lessons in order to motivate the sudents to get involved into their own development and become aware of real values. They build thier own value system. The authors offer the teachers who are passionate about fairy tales a useful tool – a table and a scheme to teach terms of literature theory and to explore the epic texts as well as to develop the communication –proving the fairy tale is a really necessary text to develop the reader

Cuvinte-cheie
folk literature, fairy tale, curriculum, competence, education, scheme, holistic approach,

vision, texts.