Sinteza Studiului privind evaluarea nevoilor de dezvoltare instituţională şi a resurselor umane ale unităţilor de învăţămînt profesional tehnice. Constatări şi recomandări.  
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
669 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 19:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.133:004 (3)
Educație (14220)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
DRAGUŢA, Oxana. Sinteza Studiului privind evaluarea nevoilor de dezvoltare instituţională şi a resurselor umane ale unităţilor de învăţămînt profesional tehnice. Constatări şi recomandări.  . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 3(97), pp. 43-46. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(97) / 2016 / ISSN 1810-6455

Sinteza Studiului privind evaluarea nevoilor de dezvoltare instituţională şi a resurselor umane ale unităţilor de învăţămînt profesional tehnice. Constatări şi recomandări.  

Synthesis of the needs assessment study of the institutional and human resources development of technical vocational institutions. Findings and recommendations

CZU: 371.133:004

Pag. 43-46

Draguţa Oxana
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Studiul şi-a propus să evalueze nevoile de dezvoltare instituţională şi a resurselor umane ale unităţilor de învăţămînt profesional tehnice. În urma acestuia, se va proiecta un demers inovativ, care va contribui la îmbunătăţirea calificării cadrelor manageriale şi didactice, abilitarea acestora de a construi o ofertă educaţională modernă şi diversificată, adaptată la cererea pieţei muncii şi centrată pe nevoile de dezvoltare ale elevilor. Avînd în vedere provocările mari cu care se confruntă pe plan interior instituţiile de învăţămînt şi tendinţele globale în domeniul TIC, o reformă reală este imperios necesară, atît la nivel de sistem, cît şi la nivel instituţional. În caz contrar, sistemul de învăţămînt riscă să fie înlocuit de oferte alternative (de exemplu, IT Academia STEP, deschisă recent la Chişinău). Dacă eforturile de modernizare a învăţămîntului profesional tehnic nu vor fi conjugate, impactul investiţiilor actorilor educaţionali şi ale partenerilor de dezvoltare va fi limitat.

This study aims at assessing the development needs of institutional and human capacities of the beneficiary technical vocational educational institutions. In the result an innovative approach will be designed that will help improve managerial qualification and training, empowering them to build a modern and diversified educational offer adapted to labor market demand and focused on the development needs of students. Given the great challenges educational institutions are currently facing, as well as the global trends in ICT, a real reform is vital, both at the system and institutional levels. Otherwise, the current education system is likely to be replaced by alternative offers, such as STEP IT Academy, recently opened in Chisinau. An unification of efforts of various educational actors, including development partners, is imperative, in order to upgrade the technical vocational education system.

Cuvinte-cheie
technical vocational secondary and postsecondary education, human and organisational development,

ICT