Gîndirea critică şi competenţa de procesare a informaţiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
700 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-10 13:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03 (763)
Educație (14077)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Gîndirea critică şi competenţa de procesare a informaţiei. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 3(97), pp. 22-24. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(97) / 2016 / ISSN 1810-6455

Gîndirea critică şi competenţa de procesare a informaţiei

Critical thinking and information processing skills

CZU: 37.03

Pag. 22-24

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Dezvoltarea gîndirii critice ca strategie de formare a competenţei de a învăţa trebuie să pună în valoare tehnicile de lectură a textului ştiinţific, variindu-le şi revenind în repetate rînduri la ele. Alături de alfabetizarea informaţională autentică şi de cooperare în procesul instruirii, organizarea grafică a informaţiei îi creează elevului contexte din care va învăţa să înveţe pe tot parcursul vieţii.

Developing critical thinking as a strategy of building the learning competency should put into value various techniques for the reading of non-fiction scholarly texts, with variation and repeated recurrence. Together with authentic informational literacy and learning cooperation, the graphic organisation of information creates contexts for the student to learn learning as a lifelong activity.

Cuvinte-cheie
critical thinking, strategy, competency,

learning competency, RWCT techniques.